home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat 500 Collezione 1957

Potajno i uz veliku diskreciju, čuveni Cinquecento je već napustio proizvodnu traku poljske fabrike Tychy. Fiat 500 je godinama bio najprodavaniji model italijanske marke, zato će njegov odlazak iz Evrope biti veoma bolan, a tranzicijski period do pojave naslednika veoma težak za italijansku marku.

Nakon skoro dve decenije na tržištu, Evropu je napustio kultni Fiat 500 u svom modernom izdanju, navodi Klix.ba. Rokovi za implementaciju novih bezbednosnih propisa koji stupaju na snagu u julu su postali prekratki da bi legendarni Cinquecento zauzimao proizvodno postrojenje poljske fabrike, koje će ustupiti jeftinom kineskom modelu.

Fiat 500C Collezione 1957

S obzirom da je Fiat početkom godine predstavio posebno izdanje 500 Collezione 1957, već tada se moglo naslutiti da je oproštaj puno bliži nego što se očekivalo. U najboljem slučaju proizvodnja je trebalo da bude razvučena do jula, ali Stellantisov plan da u pogone poljske fabrike ubaci montažne komplete malenog Leapmotor T03, ubrzao je odlazak Fiatovog večnog šarmera.

Leapmotor T03

Stellantis više nema vremena za čekanje i želi da na prodajnim tabelama u Evropi ima svoj pristupačni model. Ugovor s kineskim partnerom je potpisan još krajem prošle godine, tako da je Leapmotor sada zvanično 15. brend u Stellantis grupaciji, a maleni i jeftini model T03 će biti prvi model azijskog partnera proizveden na Starom kontinentu. Nestanak modela 500 biće veliki problem za italijansku marku, jer će je uveliko smanjiti Fiatovu žetvu u ovom segmentu. Iako u ponudi ostaje 500 Electric, njegova prodaja u ovoj godini je toliko bleda da ne opravdava poziciju naslednika.

Fiat 500e

Fiat je oduvek bio marka s velikim iskustvom u razvoju malih automobila, te trenutno jedinu nadu polaže u uspeh nove Pande koja će biti predstavljena početkom jula, ali će u prodaju ići tek krajem godine. Italijane hvata panika, jer je to preveliki jaz između nestanka njihove prodajne "lokomotive" i dolaska Pande.

Međutim, Fiatovi menadžeri su potvrdili da se radi na alternativi, odnosno na razradi plana transformacije električnog 500 u klasičnu verziju. Fiat će u tom slučaju morati da uloži nova velika sredstva za takvu transformaciju, budući da je platforma električnog Fiće koštala 600 miliona evra. Iako Italijani navodno rade na nasledniku, jer platforma baterijskog modela tehnički omogućava produžetak života za novu generaciju Fiata 500 Hybrid u izdanju kakav se poslednjih godina proizvodio, on se nažalost neće pojaviti do 2026. godine.

Fiat je prošle godine isporučio više od 100.000 primeraka konvencionalne 500-ke širom Evrope u modernom izdanju, što je s obzirom na neizmenjeni oblik od 2007. godine, više nego respektabilan rezultat. Istovremeno, Fiat 500 je već godinama najprodavaniji model italijanske marke, a od debija prve generacije 1957. godine, širom sveta je prodato više od sedam miliona čuvenog Cinquecenta.

Činjenica da benzinski Fiat 500 nastavlja da se proizvodi u Alžiru, ali nažalost ne za evropsko tržište, ostaje tek mala uteha za njegove fanove.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat / Leapmotor



čitanja : 2893



Komentari