
Očekuje se da će kineski proizvođači automobila nastaviti da se brzo šire izvan svoje matične zemlje da bi dostigli 33% udela u globalnom automobilskom tržištu do 2030., prema novom izveštaju koje je objavila istaknuta konsultantska firma AlixPartners.
Očekuje se da će veći deo rasta, od prognoziranih 21% tržišnog udela ove godine, doći izvan Kine. Očekuje se da će prodaja izvan Kine porasti s 3 miliona ove godine na 9 miliona do 2030., što predstavlja rast s 3% na 13% tržišnog udela do kraja ove decenije.
Brza ekspanzija kineskih proizvođača automobila sve je veća briga za proizvođače automobila i političare na globalnom nivou. Mnogi strahuju da će manje skupa vozila proizvedena u Kini preplaviti tržišta, potkopavajući domaće modele, posebno potpuno električna vozila.
AlixPartners navodi da očekuje da će kineski brendovi rasti na svim tržištima u svetu. Međutim, kompanija je dodala da očekuje daleko manju ekspanziju u Japanu i Severnoj Americi, uključujući SAD, gde su bezbednosni standardi vozila stroži i gde su najavljene stoprocentne carine na uvezena kineska električna vozila.
"Kina je novi disruptor industrije – sposobna da stvori vozila koja morate da imate, koja su brža za tržište, jeftinija za kupovinu, napredna u tehnologiji i dizajnu te efikasnija za izradu", kaže Mark Wakefield iz AlixPartnersa.
U Severnoj Americi se predviđa da će kineski proizvođači automobila postići samo 3% tržišnog udela, uglavnom u Meksiku, gde se očekuje da će jedno od pet vozila biti kineske marke do 2030. U većini drugih velikih regija sveta, AlixPartners izveštava da se očekuje da će kineski proizvođači automobila eksponencijalno rasti. Ta područja uključuju Srednju i Južnu Ameriku, jugoistočnu Aziju te Bliski istok i Afriku.
Očekuje se da će kineski brendovi u Kini takođe porasti s 59% na 72% tržišnog udela, prema AlixPartnersu. Tradicionalni proizvođači automobila kao što je General Motors izgubili su značajan položaj u Kini poslednjih godina zbog brzog uspona kineske domaće automobilske industrije i kompanija kao što su BYD, Geely i Nio.
U Evropi, gde su kineski proizvođači automobila poslednjih godina brzo rasli, očekuje se da će se tržišni udeo kineskih automobilskih marki udvostručiti sa 6% na 12% do 2030., prema AlixPartnersu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Zeekr