home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Zeekr 001 FR

Očekuje se da će kineski proizvođači automobila nastaviti da se brzo šire izvan svoje matične zemlje da bi dostigli 33% udela u globalnom automobilskom tržištu do 2030., prema novom izveštaju koje je objavila istaknuta konsultantska firma AlixPartners.

Očekuje se da će veći deo rasta, od prognoziranih 21% tržišnog udela ove godine, doći izvan Kine. Očekuje se da će prodaja izvan Kine porasti s 3 miliona ove godine na 9 miliona do 2030., što predstavlja rast s 3% na 13% tržišnog udela do kraja ove decenije.

Brza ekspanzija kineskih proizvođača automobila sve je veća briga za proizvođače automobila i političare na globalnom nivou. Mnogi strahuju da će manje skupa vozila proizvedena u Kini preplaviti tržišta, potkopavajući domaće modele, posebno potpuno električna vozila.

AlixPartners navodi da očekuje da će kineski brendovi rasti na svim tržištima u svetu. Međutim, kompanija je dodala da očekuje daleko manju ekspanziju u Japanu i Severnoj Americi, uključujući SAD, gde su bezbednosni standardi vozila stroži i gde su najavljene stoprocentne carine na uvezena kineska električna vozila.

"Kina je novi disruptor industrije – sposobna da stvori vozila koja morate da imate, koja su brža za tržište, jeftinija za kupovinu, napredna u tehnologiji i dizajnu te efikasnija za izradu", kaže Mark Wakefield iz AlixPartnersa.

U Severnoj Americi se predviđa da će kineski proizvođači automobila postići samo 3% tržišnog udela, uglavnom u Meksiku, gde se očekuje da će jedno od pet vozila biti kineske marke do 2030. U većini drugih velikih regija sveta, AlixPartners izveštava da se očekuje da će kineski proizvođači automobila eksponencijalno rasti. Ta područja uključuju Srednju i Južnu Ameriku, jugoistočnu Aziju te Bliski istok i Afriku.

Očekuje se da će kineski brendovi u Kini takođe porasti s 59% na 72% tržišnog udela, prema AlixPartnersu. Tradicionalni proizvođači automobila kao što je General Motors izgubili su značajan položaj u Kini poslednjih godina zbog brzog uspona kineske domaće automobilske industrije i kompanija kao što su BYD, Geely i Nio.

U Evropi, gde su kineski proizvođači automobila poslednjih godina brzo rasli, očekuje se da će se tržišni udeo kineskih automobilskih marki udvostručiti sa 6% na 12% do 2030., prema AlixPartnersu.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Zeekr



čitanja : 349



Komentari