
Nakon što je priznao da su njegovi ciljevi elektrifikacije bili preambiciozni, Mercedes sada ulaže ogromne količine novca u motore sa unutrašnjim sagorevanjem.
U intervjuu za nemački Wirtschaftsvoche, izvršni direktor Ola Kalenius je rekao da će SUS tehnologija „potrajati i duboko u 2030-im“. Da bi bili sigurni da će benzinski motori ispunjavati sve strože propise, neophodna su ogromna ulaganja.
Kako prenosi Motor1, samo ove godine, Mercedes će investirati ukupno 14 milijardi evra samo na svoju diviziju putničkih automobila. Sredstva su rezervisana za visoku SUS tehnogiju, ali i elektrifikaciju i digitalizaciju.
Iako Kalenius nije precizirao koliko Mercedes troši na SUS motore, priznao da je to "više novca nego što je ranije planirano".
On je pomenuo S klasu i ažuriranje ovog vodećeg modela na sredini ciklusa planirano za 2026. godinu: „Uložili smo mnogo više u unapređenje S klase nego što obično trošimo na fejslift.“
Cilj Mercedesa je da ima svoje konvencionalne pogone na „najvišem tehnološkom nivou“. Bez trošenja velikog novca na benzinske i dizel motore, luksuzni brend bi „odjednom zaustavio posao sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem 2027. ili 2028. godine“.
Time je mislio na propise Euro 7 i China 7 i na to da motori moraju da budu unapređeni kako bi se ispunila stroža pravila o emisiji. Cilj je da Mercedes podesi sve "relevantne motore sa unutrašnjim sagorevanjem i kombinacije menjača" kako bi izbegao plaćanje ogromnih kazni. Kalenius je pomenuo da će budući motori biti donekle elektrifikovani, pa se očekuje još više hibrida u ponudi.
Mercedes zna da se mora prilagoditi sada kada prelazak na električna vozila ne ide kako je planirano. Pre tri godine je rečeno da će plug-in hibridi i potpuno električni automobili predstavljati oko 50 odsto godišnje prodaje do 2025. Međutim, malo je verovatno da će se to dogoditi. U jednom trenutku, kompanija je čak rekla da će biti potpuno električna do 2030. u nekim zemljama „gde to dozvoljavaju tržišni uslovi“.
Mercedes sada nema drugog načina nego da prilagodi svoje ciljeve. Sada želi da hibridi i električni automobili čine polovinu isporuka do kraja decenije. Konačni cilj da postane ugljenično neutralan do 2040. nije se promenio, prema Kaleniusu.
On je odbacio glasine o tome da je kompanija otkazala razvoj platforme za sledeću generaciju električnog modela EQS: „Projekat se odvija velikom brzinom“. Osim toga, ne odustaje od planova za obećanih osam gigafabrika za proizvodnju baterija koje će podržati njihove električne ambicije. Međutim, ta postrojenja će biti gotova „malo kasnije” nego što je prvobitno planirano.
Mercedes ima i ugovor sa kineskom kompanijom Geely da zajednički rade na hibridnim pogonima koji će se takođe ugrađivati u Volvo modele.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs