
Foto: Screenshot / GTÜ YouTube
U najnovijem testu zimskih guma koji je sproveo GTÜ (GTÜ - Gesellschaft für Technische Überwachung, nemačka nezavisna organizacija za tehnički nadzor i ispitivanje vozila), u saradnji s Auto Zeitungom i austrijskim ARBÖ-om, ispitano je deset modela zimskih guma dimenzija 245/45 R19. Testovi su sprovedeni na aktuelnom BMW-u Serije 5, a cilj je bio uporediti performanse vrhunskih i povoljnijih zimskih guma u realnim uslovima - na snegu, mokroj i suvoj podlozi.
Testirane su gume poznatih premium proizvođača Bridgestonea, Continentala, Goodyeara, Michellina i Pirellija, ali i povoljnijih brendova Vredestein, Yokohama, Linglong, Maxxis i Triangle. Cenovna razlika između vrhunskih i najjeftinijih modela je velika. Dok set premium guma košta oko 1000 evra, kineske alternative moguće je kupiti za trećinu tog iznosa. Ali presudno pitanje ostaje, da li se isplati razlika kada se radi o bezbednosti?
Kako navodi Jutarnji.hr, na snegu se pokazalo da trakcija i stabilnost i dalje odvajaju vrh od ostatka ponude. Bridgestone, Goodyear i Michelin su ostvarili najbolje rezultate, dok je Pirelli takođe pokazao veoma dobar učinak. Continental, Maxxis i Vredestein zaostaju i ocenjeni su tek “zadovoljavajućima”, dok su Linglong i Triangle podbacili u gotovo svim disciplinama. Yokohama je razočarala posebno u bočnom držanju i stabilnosti.
Na mokroj podlozi pobedu odnose Goodyear i Pirelli, ispred Continentala, Bridgestonea i Michellina. Tu dolaze do izražaja ključne razlike među markama. Pri kočenju iz 100 km/h s jeftinijim gumama poput Maxxisa testni BMW je još uvek vozio 40 km/h u trenutku kada su se premium modeli već potpuno zaustavili. Kod Linglonga i Vredesteina taj "ostatak brzine" iznosio je 30 km/h, što je takođe razlika koja u stvarnim uslovima može značiti život ili smrt.
Na suvom asfaltu razlike su manje izražene, ali Triangle je iznenadio drugim najboljim rezultatom u toj kategoriji. Ipak, ukupno gledano, njegova učinak ostaje preslab za ozbiljnu preporuku. Najveću izdržljivost je pokazao Michelin, čije gume traju do 46.750 kilometara, uz minimalan trošak po kilometru i povoljan ekološki bilans. Bridgestone se istakao efikasnošću, dok je Goodyear kombinvao visoku bezbednost s dobrim ekološkim pokazateljima.
U konačnom poretku Goodyear je osvojio prvo mesto, ispred Michellina i novog Pirellija, koji se istakao održivim materijalima i smanjenom potrošnjom, ali blago podbacio u testu akvaplaninga. Bridgestone i Continental su takođe ocenjeni kao “vrlo preporučljivi”.
Zaključak GTÜ-a je jasan: samo polovina testiranih guma može se preporučiti bez ograničenja. Mada su skuplje, premium gume nude veću bezbednost, bolju otpornost i dugoročnu isplativost, dok jeftiniji modeli štede novac prilikom kupovine, ali zato stavljaju "glavu u torbu" na putu. Kompletne rezulatate testa pogledajte OVDE.
Izvor: Jutarnji.hr