home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat 500

Čuveni Fiat 500 je predstavljen javnosti 4. jula 1957. i danas slavi 67 rođendan.

Kupce je osvojio dizajnom koji je brzo postao kultni. Čak i bez logotipa, imena ili zastave, 500 bi i dalje bio prepoznatljiv praktično svuda po svom kultnom dizajnu i duhu sadržanom u njemu. Zato 4. jul ostaje istorijski datum za Fiat, označavajući rođenje mita.

Tokom ovih 67 godina, Fiat 500 se transformisao i menjao tokom svoje tri generacije. Prvi je bio sinonim za mobilnost i slobodu, praktično kulturni fenomen koji je pokretao rast brenda. Sa drugom generacijom, lansiranom 2007. godine, Fiat 500 je doneo ovaj nepogrešivi stil u svet gradskih automobila, ponovo postavši svetska modna ikona. Treća generacija je stigla 2020. godine, sa modelom 500e, koji je napravio revoluciju u modelu, nudeći mešavinu šarma, inovacije i tehnologije.

Od svog debija 1957. godine, preko 7,5 miliona Fiat 500 prodato je širom sveta. Trenutno je 500e dostupan širom sveta, prodaje se u 48 zemalja i do sada je osvojio 43 međunarodne nagrade u 10 različitih zemalja.

Tajna njegovog globalnog uspeha leži u njegovoj evoluciji, ostajući veran svom izvornom identitetu. Sledeći je Fiat 500 Ibrida (Hybrid), čije lansiranje se očekuje krajem 2025. ili početkom 2026. Novi 500 Hybrid će se proizvoditi u fabrici Mirafiori u Torinu.

Izvršni direktor Fiata Olivije Fransoa je to pozdravio kao posvećenost italijanskoj automobilskoj industriji, nazivajući matičnu naciju brenda „našom pokretačkom snagom i našom budućnošću“.

Fransoa je dodao: „Da bismo povećali broj 500 na putevima u Italiji i da bismo odgovorili na zahteve italijanskih kupaca, odlučili smo da pravimo novi 500 Ibrida.

„Novi 500 Ibrida biće razvijen i dizajniran u Torinu i [biće] napravljen u Mirafioriju. „Jasno je da Mirafiori igra stratešku ulogu za brend i da takođe nastavljamo da ulažemo u Italiju, 500 i Mirafiori.”

U tom cilju, 500 Ibrida će koristiti motore napravljene u Stellantisovoj fabrici u Termoliju, na obali Jadranskog mora, izduvni sistem proizveden u Napoliju i menjače sastavljene u Mirafioriju.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 387



Komentari