
Ineos je saopštio da je odložio lansiranje svog električnog modela Fusilier.
Navodeći kao razlog pad potražnje za električnim vozilima i brige u vezi sa tarifama, britanska kompanija je objavila da Fusilier koji je predstavljen ranije ove godine neće ući u proizvodnju 2027. godine kako je ranije planirano.
"Odlažemo lansiranje Ineos Fusiliera iz dva razloga: nevoljko prihvatanje električnih vozila od klijenata i nesigurnost u industriji oko tarifa, tajminga i oporezivanja. Mora postojati dugoročna jasnoća od strane kreatora politike", navodi kompanija za industrijski magazin Automotive News Europe.
Ineos u saopštenju nije naveo kada će ovaj električni SUV biti lansiran na tržište.

I dalje nema mnogo detalja, ali je još ranije navedeno da će domet sa jednim punjenjem baterija prelaziti 400 km.
Takođe, Ineos Fusilier će imati skejtbord platformu. Prema Ineosu, u kompaniji su razmotrili mogućnost pretvaranja standardnog Grenadira u EV, ali su zaključili da je previše teško upakovati veliku bateriju u njegov okvir. Shodno tome, bili su primorani da počnu sa praznim listom papira za novi model i koriste arhitekturu koja je pogodnija za EV.
"Biće nešto manji od Grenadiera i imaće svoj karakter, ali će i dalje izgledati kao mlađi brat - porodična sličnost će biti tu", još ranije je najavio vlasnik Ineosa Jim Ratcliffe.

Fusilier će po tvrdnjama kompanije biti „nenadmašan“ terenski automobil i neće samo pružati terenske sposobnosti koje ranije nisu viđene u EV-u, već će takođe biti pogodan za „radne poslove“.

Ineos je svoj prvi EV razvio u partnerstvu sa firmom Magna Steyr, koja je takođe odigrala ključnu ulogu u razvoju Grenadiera.
Sem potpuno električne verzije, Fusilier će dobiti i varijantu sa benzincem za produženje dometa. Potonja verzija je trenutno u razvoju, a imaće mali benzinski motor koji će delovati kao generator.
„BEV-ovi su savršeni za određene namene: kraća putovanja i gradske isporuke, ali industrija i vlade moraju da imaju realna očekivanja u vezi sa drugim tehnologijama koje mogu pomoći da se ubrza neophodan tempo promena. „To je razlog zašto nudimo dodatni pogonski sklop za Fusilier, onaj koji dramatično smanjuje emisije, ali ima potreban domet i mogućnosti dopunjavanja goriva“, kaže Ratcliffe
Obe varijante bi po ranijim najavama trebalo da proizvodi Magna u Austriji, a Fusilier će vremenom biti podvrgnut „rigoroznom programu testiranja na austrijskoj planini Schockl“.
Baterije je po ranijim planovima trebalo da isporučuje Samsung i da ih sklapa u Mađarskoj, ali više detalja tek sledi.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs