
Jeep će ove godine prestati da prodaje Grand Cherokee u Evropi, a i Wrangler je takođe potencijalno na tom putu.
Ovi potezi dolaze kada Jeep nastavlja sa novim električnim vozilima, sa potpuno električnim Wagoneerom S – slične veličine kao Grand Cherokee – koji će stići krajem ove godine.
Erik Laforž, koji je predvodio brend u Evropi poslednje dve godine, potvrdio je za Autocar na sajmu automobila u Briselu da će do promene u ponudi modela Jeep doći kada Wagoneer S stigne.
Takav potez ima smisla, s obzirom na to da većinu Jeepove prodaje u Evropi ostvaraju manji modeli, kao što je Avenger. To znači da je ponuda dva velika SUV-a nepotrebna, a od ta dva, Wagoneer S će bolje doprineti CO2 i EV prodajnim ciljevima jer je potpuno električan.

Sličan scenario bi takođe mogao da se odigra u vezi Wranglera kada Recon EV bude lansiran, jer su oba hardcore 4x4 modeli sa sličnim pozicioniranjem.
„To trenutno nije odlučeno, ali Recon će biti snažna alternativa Wrangleru“, rekao je Laforž. „Recon je mali brat Wrangleru i može mnogo da uradi van puta, iako je kralj planina i dalje Wrangler.”
Jeep se sada priprema za lansiranje novog Compasa, koji će kao i Avenger biti dizajniran, projektovan i proizveden u Evropi. Za razliku od Avengera, on će se izvoziti na druga tržišta i proizvoditi u drugim svetskim fabrikama.
„Imamo ogromna očekivanja da će ova ’druga etapa‘ ojačati Jeep u Evropi“, rekao je Laforž u vezi Compassa. „Imamo stručnost u razvoju kompaktnih automobila u Evropi. Ovde smo kredibilni i možemo da predložimo našu ponudu ostatku sveta.”
Laforž je potvrdio da će automobil nuditi više opcija za pogon, uključujući električni i hibridni. On je dodao da će novi Compass biti nešto veći od sadašnjeg modela. Ovo će ostaviti određeni prostor između njega i Avengera da bi se stvorilo više prostora za zamenu automobila koji se nalazi između ovog para: Renegade. Zamena za Renegade neće doći pre 2026. godine.
Jeep je prodao 140.000 Avengera širom Evrope tokom skoro dve godine prodaje nakon pobede u izboru za Automobil godine 2023. Sada čini oko polovinu ukupne prodaje Jeepa u Evropi, gde je brend zauzeo oko 1% tržišnog udela.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs