
Izvršni direktor kineskog Xpenga He Xiaopeng predviđa sumornu budućnost za mnoge marke automobila. Veruje da će period od 2025. do 2027. biti obeležen nemilosrdnom trkom u automobilskoj industriji.
Samo najjači će preživeti u oštroj konkurenciji. Posebno u Kini, koja je najveće svetsko tržište automobila, sprema se borba do istrebljenja, da upotrebimo rečnik koji nije oslobođen drame. He Xiaopeng je još u novembru prošle godine predvideo drastično smanjenje broja proizvođača automobila, navodi Revija HAK.
– Od 300 start-apova sada još radi manje od 50 firmi, a samo 40 ih prodaje automobile. Verujem da će za deset godina ostati samo sedam velikih automobilskih kompanija – objasnio je za The Straits Times.
Predviđanja He Xiaopenga podupiru i drugi. Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Källenius je upozorio u oktobru na egzistencijalnu borbu zapadnih proizvođača automobila protiv kineskih konkurenata.
– To je darvinistički rat cenama i čistka tržišta. Mnogi igrači koji su sada ovde neće biti ovde za pet godina – rekao je Källenius tokom konferencije Berlin Global Dialogue.
Prema He Xiaopengu, kineska industrija električnih automobila će proći kroz nekoliko brutalnih boks rundi u sledeće tri do četiri godine. Nakon tog perioda, u sledećih sedam do osam godina sledi all-star takmičenje u kojem će ostati samo najuspešnije marke automobila. Konkurencija u automobilskoj industriji 2025. biće oštrija nego ikad pre, predviđa He Xiaopeng u internom pismu zaposlenima Xpenga. Pismo, koje je objavio The Wall Street Journal, opisuje automobilsku industriju pod velikim pritiskom. U industriji, koju snažno podržavaju vlasti u Pekingu, veliki raspon marki automobila bori se za opstanak, uključujući NIO, Li Auto i Great Wall Motors. Tu su i evropski, američki i japanski proizvođači kojima padaju tržišni udeli na tom velikom tržištu.
Izvor: Revijahak.hr / The Straits Times
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xpeng