
Ford iz korena menja svoje poslovanje
Američki gigant je još pre par godina zaintrigirao javnost kada je u Americi preokrenuo naglavačke celokupnu gamu zadržavši samo ime Mustang. Sličnu stvar napravio je kasnije u Evropi povlačenjem kultnih modela iz ponude. Mondeo i Fiesta su postali stvar prošlosti, a u istom smeru ide i Focus.
Poznat je i razlog ovakve odluke, bar onaj javno dostupan. Izvršni direktor Džim Farli misli da ovi 'obični' automobili nisu dovoljno profitabilni. Pritom treba imati na umu da se Mondeo još uvek nudi, ali samo u Kini. Na nekim tržištima nudi se i Taurus.

Prošlog septembra, izvršni direktor Farli je opravdavao ove drastične mere rekavši da Plavi oval "izlazi iz dosadnog poslovanja s automobilima i prelazi u posao s legendarnim vozilima". Sada su to obećanje dodatno podebljali, navodi Index.hr.
Na sajmu automobila u Detroitu, Farli je za Automotive News rekao da želi sa pretvori Ford u "br. 1 neprikosnoveni off-road brend na svetu." Otišao je još jedan korak dalje - želi sa bude "Porsche off-roada".

Prevedeno, cilj je razviti Tremor, Bronco i Raptor u jače robne marke tako da terenci mogu da čine više od 20 posto udela u ukupnoj Fordovoj prodaji. Sve glasnija su i nagađanja o Mustangu s četvora vrata, a koji bi imao limuzinsku formu i verovatno benzinski motor.
Tokom sajma automobila u Detroitu, Farli je rekao da postoje "sve vrste mogućnosti", pomenuvši da "stvarno nema ograničenja". Obećao je da će održati Mustang u životu sve dok bude na čelu kompanije.
A kad je poređenje s Porscheom u pitanju, ono je delom moguća i na asfaltu. Za to je zaslužan upravo Mustang, ali GTD verzija, te najavljeni RTR. Što se offroada tiče, Ford navodno planira da opet izazove Porsche - 911 Safari bi trebalo sa dobije konkurenta s Mustangovim imenom.
Izvor: Index.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford