
Baterijski div CATL-a je stvorio univerzalnu tehničku platformu za električne automobile zvanu Bedrock, koja je dizajnirana da bude toliko bezbedna da može da apsorbuje udarce čak i pri brzini od 120 km/h i održi bateriju netaknutom. Odnosno, neće doći do požara.
Ova univerzalna platforma, proširiva i podesiva prema dimenzijama automobila ima mnogo više elemenata za apsorpciju udara, što garantuje integritet baterije čak i pri brzini udara od 120 km/h.
Kako navodi Revija HAK, nova platforma koristi baterijske ćelije koje su imune na probijanje i ne stvaraju kratke spojeve i požare, a osim toga, ima i uobičajeno automatsko isključivanje baterije u slučaju nesreće. CATL je najavio platofrmu još u decembru, ali sada su objavljeni i rezultati bezbednosnih testova sprovedenih sa novom platformom, koji uključuju različite scenarije, uključujući i one koji se ne nalaze u standardnim procedurama EuroNCAP-a.
Platforma koristi čelik kaljen do razreda sličnog onom koji se koristi u podmornicama, kažu Kinezi, a osim toga koristi i aluminijumske legure koje se koriste u vazduhoplovstvu. Velika promena koju donosi ova platforma nije toliko u njenoj bezbednosti, za koju inženjeri kažu da je očigledno superiornija, već u činjenici da će ovaj dobavljač baterija sada moći da isporuči celu tehničku platformu, prilagodljivu prema potrebnoj veličini vozila i dizajnu. To znači da će mnogi manji ili novi proizvođači moći koristiti univerzalnu platformu po nižim troškovima, dodatno smanjujući prosečnu cenu električnih automobila u automobilskoj industriji. U osnovi, ovde govorimo o novom trendu ujednačenosti, u kojem svaki proizvođač može da stvori dizajn karoserije i enterijera, a osnovni inženjering dobija od CATL-a, bez potrebe za ulaganjem u vlastito istraživanje i razvoj.
Izvor: Revijahak.hr
Foto i video: CATL