home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW X1 PHEV

Evropska komisija, izvršno telo Evropske unije, najavila je nove pooštrene mere testiranja plug-in hibridnih automobila. Automobilima proizvedenim od ove godine pa nadalje neće biti dozvoljeno da bez kazne pređu prosečni prag emisije od 93,6 grama CO2/km.

Plug-in hibridni automobili će biti podvrgnuti strožim testovima emisija u skladu s novim propisima koje je objavila Evropska komisija.

Počev od ove godine, svi novi automobili s motorima s unutrašnjim sagorevanjem, uključujući i hibride, proizvedeni od 1. januara 2025. moraće da imaju nivoe emisija koji ne prelaze prosečan prag od 93,6 grama CO2/km. Oni koji se ne pridržavaju novog ograničenja će se suočiti s kaznom od 95 evra za svaki dodatni gram CO2.

Ipak, PHEV automobili će biti testirani drugačije nego ranije, nakon što su se pojavile optužbe da ovi automobili troše više goriva nego što proizvođači deklarišu i da emituju veće nivoe emisije CO2. To je zato što se vlasnici ovih automobila u velikoj meri oslanjaju na benzinski motor i zanemaruju punjenje svojih baterija, piše Klix.ba.

Kao rezultat toga, novi testovi emisija za automobile s PHEV motorima će uzeti u obzir dva načina rada.

Prvo, automobili će biti testirani s potpuno napunjenim baterijama dok se ne isprazne. Zatim će se isti automobili voziti s potpuno ispražnjenim baterijama da bi se izmerila emisija CO2 SUS motora. Vrednosti emisije koje su rezultat testova biće ponderirane korišćenjem faktora iskoristivosti. Ovaj faktor zavisi o dometu pokrivenom u načinu rada prazne baterije.

Evropska komisija će za 2025. godinu prilagoditi faktor iskoristivosti tako da Euro 6e-bis indikator bude na 2.200 kilometara. Faktor iskoristivosti je 2023. godine prilagođen na 800 kilometara, što odgovara standardu Euro 6e. Za dve godine ovaj faktor će se ponovo prilagoditi, nakon što se merna udaljenost poveća na 4.260 kilometara.

Primer testiranja emisije CO2 iz plug-in hibridnog automobila je test koji je sproveo Međunarodni savet za čisti transport (ICCT). Testiran je BMW X1 xDrive25e PHEV, model koji može da pređe 70 kilometara u električnom režimu.

Testovi su rezultirali vrednošću emisije CO2 od oko 45 g/km, kada se koristi faktor iskoristivosti krive iz 2023. godine. S novim merenjima po standardima za 2025. godinu, vrednost emisije CO2 za isti automobil raste na 96 g/km.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 215



Komentari