
Osim što je Mask jedan od najbogatijih ljudi na svetu, on je jedna od figura koje su obeležile eru pre i posle pojave električnih vozila. Osnivač i izvršni direktor Tesle kad god nešto izjavi diže se velika prašina. On se od početka aktivirao u Trampovoj kampanji, koji je opet seo na tron najmoćnije države sveta, a Mask je uspeo da vrtoglavo digne deonice svojih kompanija.
Nakon što je ponovo imao nekoliko kontroverznih trenutaka, vratio se ulozi poslovnog gurua. Barem sa svojom najnovijom prognozom.
Električni automobili su oduvek bili predvodnik poslovanja Maska te su važili kao veliko rešenje za mobilnost u budućnosti. Ali uprkos svim prednostima koje e-vozila mogu da imaju, Mask je jasno znao do kojeg velikog problema će neminovno doći s pojavom sve više električara.
Tada je o tome mudro ćutao, naravno, trebalo je naduvati priču o blagodatima e-automobila. Ali sada Mask okreće ploču i mudro zaključuje na Bosch Connected World konvenciji da će u jednom trenutku doći do kolapsa u snabdevanju električnom energijom. Sa sve više vozila s nultom emisijom na saobraćajnicama, stižemo do problema njihovog punjenja. Električna mreža neće podneti teret punjenja svih elektrifikovanih vozila za koja neke projekcije predviđaju da će se pojaviti na ulicama.
Preterana potražnja pre svega za brzim punnjačima jednostavno će srušiti električnu mrežu, jer pokušajte samo da zamislite da se pred zgradom u kojoj živi primera radi 500 ljudi, na DC brzim punjačima odjednom puni stotinu vozila. Za ovaj budući kolaps neće biti krivi samo električni automobili, piše Jutarnji.hr.
Veštačka inteligencija, jedna od tehnologija veka koja najviše obećava, zahteva korišćenje ogromnih podatkovnih centara koji zahtevaju velike količine energije za funkcionisanje. Činjenica koja je mnogim stručnjacima bila jasna još pre 10 godina, kada se shvatilo da će razvoj proizvodnje e-vozila neminovno snažno rasti. Ali tada se problem gurao pod tepih, a sada će taj tepih morati da se podigne da bi se suočili s problemom.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla