
BMW je obećao nastavak ulaganja u motore s unutrašnjim sagorevanjem i hibridnu tehnologiju budući da je upozorio na "rollercoaster" u prelazu SAD-a na električna vozila nakon povratka Donalda Trampa na mesto predsednika.
Član uprave Johen Goler rekao je da grupa ostaje optimistična u pogledu prodaje benzinskih i plug-in hibrida u SAD-u, čak i ako se potražnja za električnim vozilima uspori tokom sledećih nekoliko godina zbog promena politike pod novom administracijom.
“Mislim da bi bilo naivno verovati da je pomak prema elektrifikaciji jednosmeran put. Biće to prava vožnja", rekao je Goler, koji je zadužen za klijente, marke i prodaju, za Financial Times u BMW-ovom sedištu u Minhenu.
"Zbog toga ulažemo u naše motore s unutrašnjim sagorevanjem", rekao je. “Ulažemo u moderne plug-in hibride. I nastavićemo s uvođenjem električnih automobila.”
BMW, koji takođe poseduje marke Rolls-Royce i Mini, dugo je bio oprezan u pogledu tempa globalnog prelaska na električna vozila, razvijajući široku paletu proizvoda mnogo pre nego što je rast prodaje električnih vozila počeo da usporava.
Kompanija je prošle godine izdala upozorenje o profitu nakon što je bila pogođena padom prodaje u Kini i bila prisiljena da opozove 1,5 miliona vozila zbog potencijalno neispravnih kočionih sistema koje je razvio Continental.
Ali njegova šira strategija se uglavnom isplatila u vreme kada su njegovi nemački rivali Volkswagen i Mercedes-Benz borili da se prilagode smanjenoj potražnji za električnim vozilima uprkos svojim ranijim ambicijama da budu potpuno električni.
Dok su međunarodni konkurenti, uključujući Toyotu i Stellantis, takođe zauzeli višestruki energetski pristup, BMW se izdvojio svojom snažnom ponudom električnih vozila s istim dizajnom i izgledom kao i njihovi benzinski i hibridni parnjaci.
Grupna prodaja potpuno električnih automobila je prošle godine porasla 13,5 posto na 426.594 vozila, što čini 17 posto ukupne prodaje. Uključujući hibride, udeo elektrifikovanih vozila bio je 24 posto.
"Predviđali smo da ljudi neće želeti da budu diskriminisani zbog pogonskog sklopa", rekao je Goler. “Išli smo putem kojim drugi sada slede.”
Analitičari kažu da je BMW bolje pozicioniran od rivala da ispuni strože ciljeve EU-a u pogledu emisija bez prodaje električnih vozila uz velike popuste. Takođe je manje izložen Trampovom tarifnom ratu budući da je 65 posto njegovih automobila prodatih u SAD-u napravljeno lokalno, a takođe je neto izvoznik iz SAD-a.
"S operativnog stava, mislim da je BMW, izvan Kine, vrlo dobro pozicioniran", rekao je analitičar UBS-a Patrik Hamel. "Oni su gotovo tamo gde treba da budu u smislu udela EV-a u kombinaciji."
Ove godine grupa će lansirati svoju platformu Neue Klasse za svoju sledeću generaciju električnih vozila s dužim dometom, bržim punjenjem i nadograđenim softverskim mogućnostima, za koje se kaže da će “konsolidovati vodstvo u softverski definisanim vozilima, višeenergetskom pogonu i izvoru baterija”.
Ali Kina se pokazala izazovnom za proizvođača automobila sa sedištem u Minhenu. Prodaja BMW-a i Minija na najvećem svetskom automobilskom tržištu prošle godine je pala više od 13 posto na 714.530 automobila, što je ozbiljniji pad od rivala kao što su Mercedes-Benz i Audi.
Analitičari Citigroupa upozorili su da je BMW i dalje ranjiv u Kini, gde sve jači pritisak na cene prisiljava proizvođače automobila na sniženje cena. Pad prodaje u zemlji, gde BMW još uvek isporučuje nešto manje od trećine svojih automobila, "ostaje naša ključna briga", rekli su analitičari Citija.
Goler je priznao da se Kina verovatno neće vratiti eksplozivnom privrednom rastu koji je prvi privukao strane proizvođače automobila da preplave zemlju.
“Ali još uvek vidimo rastuće tržište ...i zato je naša ambicija jasna da želimo da učestvujemo na rastućem tržištu,” rekao je.
Goler je dodao da ne bi trebalo da bude "šok" što kineski brendovi ubrzano preuzimaju udeo na domaćem tržištu od stranih proizvođača automobila.
"Automobili su stvarno dobri iz tehnološke perspektive", rekao je. “Ali mi se ne bojimo.”
Izvor: Seebiz.eu / Financial Times
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW
BMW će i dalje proizvoditi V8 motor
U intervjuu za Automotive News, šef razvoja BMW-a Frank Veber izjavio je:
– Nastavićemo da nudimo V8 motor.
Objasnio je da elektrifikovani šestocilindrični motor ne može u potpunosti da zameni snažni V8 na tržištima u SAD-u i Bliskom istoku. Šef istraživanja i razvoja navodi da iako smanjeni hibridni pogonski sklop daje otprilike iste performanse i ubrzanje, kupcima se ipak sviđa glatkoća, zvuk i osećaj V8 motora.
Propisi o emisijama su značajno blaži u SAD-u i na Bliskom istoku nego u Evropi. Moglo bi doći vreme kada će veći BMW-i imati V8 motor u Americi, ali ne i u 27 zemalja Evropske unije. Na primer, BMW 760i se ne prodaje u EU osim ako se ne odlučite za blindirani i daleko skuplji specijalni model Serije 7 Protection.
Veber nije pomenuo koji budući modeli će imati 4,4 litarske V8 motore, ali nije teško pretpostaviti da će to biti novi X5, X6 i X7. Očekuje se da će tri luksuzna SUV-a zadržati osam cilindara u SAD-u.
Izvor: Revijahak.hr / Automotive News