
Tu se posebno ističe automobilski gigant BYD, koji je već renomiranim proizvođačima očitao bukvicu. Šta i koliko može najbolje je pokazao putem električnog bolida Yangwang U9, u koji je ugradio najnapredniju tehnologiju. Ali ni tu nema pauze, piše Index.hr. BYD je upravo predstavio "God's Eye" sistem asistencije, koji nudi visoko inteligentnu tehnologiju vožnje, što između ostalog uključuje sistem autonomne vožnje.
Međutim ni to nije sve. Pravi šok za ostatak poslovnog sveta je da će ovaj sistem biti ponuđen u celoj gami BYD-ovih modela, uključujući i superjeftini električni model SeaGull, koji u Kini košta ispod 10.000 evra.
Pritom su Kinezi predvideli tri varijante sistema s do tri LiDAR senzora, ali gde ulazni sistem već donosi tri kamere. C nivo sistema donosi 12 kamera, pet radara i 12 ultrazvučnih senzora. Oni nadziru do 300 m prostora ispred vozila, a tačnost pozicioniranja je 1 cm, odnosno 2 cm pri parkiranju.
Dovoljno je reći da jednostavnije A i B verzije mogu samostalno da upravljaju vozilom u gradu koristeći navigaciju. To je nivo koju još ne nudi ni najnapredniji ADAS sistem na zapadu, kao što je Mercedesov Drive Pilot nivoa 3. Recimo i da je Božje oko povezano na DeepSeek sistem veštačke inteligencije.
Predsednik BYD-a Wang Chuanfu je naglasio prilikom prezentacije sistema da BYD ima najveću bazu podataka automobila u Kini. Tvrdi da BYD trenutno ima 110.000 inženjera, a njih 5000 su inženjeri za istraživanje i razvoj u domenu inteligentne vožnje. Tokom prošle godine BYD-ov ADAS sistem je dnevno odrađivao neverovatnih 72 miliona kilometara u treningu, prenosi Car News China.
Planira i ugradnju DeepSeeka
Tesla je BYD-ov glavni konkurent i sličnu funkciju potpuno autonomne vožnje je u SAD-u ponudio uz mesečnu pretplatu od 99 dolara ili jednokratnu uplatu od 8000 dolara. Tesla trenutno čeka regulatorno odobrenje za pokretanje testiranja na kineskom tržištu. Tesla će možda morati da preispita svoju strategiju baziranu na pretplati kada njegova autonomna vožnja bude dostupna u Kini, ističe Le.
BYD je takođe objavio plan da u svoje automobile integriše DeepSeek, model veštačke inteligencije kineskog startapa koji je dospeo na naslovne strane u januaru sa svojim chatbotom. Osim Tesle, očekuje se da će BYD-ova objava izvršiti pritisak na druge kineske konkurente poput Xpenga i Geely Auta, čije deonice su pale u utorak.
Analitičari kažu da bi ovaj potez mogao dodatno da podstakne već postojeći cenovni rat na najvećem svetskom tržištu automobila. Deonice BYD-a su porasle za više od 4% nakon što je u utorak počelo trgovanje na berzi u Hong Kongu.
"2025. će biti prva godina inteligentne vožnje za svakoga", rekao je predsednik BYD-a Wang Chuanfu u sedištu kompanije u Šenženu. Wang je predvideo da će inteligentna vožnja visokog nivoa postati važna karakteristika u automobilima u sledeće tri godine, nešto poput sigurnosnih pojaseva i vazdušnih jastuka.
Izvor: Index.hr / Carnewschina.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD