
Toyota Motor Corporation je 15. januara predao dokumentaciju brazilskom Nacionalnom institutu za industrijsku svojinu i Ministarstvu ekonomije. Nažalost, osim imena, drugih detalja o budućoj osmoj generaciji sportskog automobila za sada nema, navodi Klix.ba.
Činjenica da je Toyota zaštitila ime GR Celica u Brazilu nagovještava da bi model mogao da se prodaje u Južnoj Americi uz ključna tržišta poput Japana i Evrope. Međutim, dostupnost će zavisiti o Toyotinoj široj strategiji te o tome da li će pogon zadovoljiti regionalne propise o emisiji.

O povratku Celice se priča već godinama, uprkos činjenici da je model sedme generacije otišao u istoriju još 2006. godine bez direktnog naslednika. Toyota je konačno prekinula špekulacije 2024. godine, kada je predsednik Yuki Nakajima potvrdio da kompanija razvija Celicu.
Toyota trenutno razvija novi 2,0 litarski četvorocilindrični motor s turbo punjačem, koji bi mogao da pokreće GR Celicu. Ovaj motor razvija do 406 KS u verziji za drumski legalne automobile, a može se upariti s pogonom na sva četiri točka. Moguća je i ugradnja GR-Four "reli" sistema iz modela GR Yaris i GR Corolla.
Istorijski, svih sedam generacija Celice prodavanih između 1970. i 2006. godine su imale motor smešten napred, a logika nalaže da će i osma slediti tradiciju. Ipak, nedavni izveštaji iz Japana govore da bi GR Celica mogla da usvoji postavku s motorom smeštenim u sredini. Ove glasine su dobile na značaju nakon što je Toyota predstavila prototip GR Yaris s motorom smeštenim u sredini na sajmu automobila u Tokiju. Prvobitno se verovalo da ovaj koncept najavljuje model MR2.
Japanski magazin Best Car je sugerisao da su Celica i MR2 naslednici zapravo isti automobil. I dok to može imati smisla kada je reč o istraživanju, razvoju i troškovima, ipak je suprotno ranijim komentarima vozača Gazoo Racinga koji je nagovestio "MR nešto".
Osim toga, raniji tizer iz anime serije Toyota GRIP je uključivao osmu generaciju Celice i četvrtu generaciju modela MR kao deo buduće GR ponude japanskog brenda. Ipak, Toyotini zvaničnici tek treba da potvrde informacije o pogonu nove Celice, čime se ostavlja mogućnost da deli razvoj s modelom MR2.
Za sada nema zvaničnog datuma dolaska novog člana Toyotine GR porodice, tako da treba sačekati na više detalja.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota