
Od 2.200.177 automobila koje je kompanija prodala prošle godine, njih 368.523 su bili potpuno električni modeli, a preostalih 1,83 miliona su benzinci, dizelaši ili plug-in hibridi, piše Jutarnji.hr.
Zbog tih brojki, nemačka luksuzna marka je svesna da su motori s unutrašnjim sagorevanjem i dalje potrebni. Član uprave BMW-a Johen Goler je rekao za Financial Times da će kompanija nastaviti da ulaže u tehnologiju motora s unutrašnjim sagorevanjem jer prelaz na električna vozila predstavlja ‘dug i neizvestan put‘.
“Bilo bi naivno verovati da je pomak prema elektrifikaciji jednosmeran put. Biće tu svega, poput vožnje ‘rollercoasterom‘. Zbog toga nastavljamo ulaganja u naše SUS motore. Isto tako, ulažemo u moderne plug-in hibride, ali i električne automobile. Naši kupci ne žele biti ograničeni mogućnostima izbora pogonskih sklopova”, kaže Goler.
Prema podacima koje je objavilo Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), automobili s dizelskim motorima su predstavljali samo 11,9% ukupnih isporuka u Evropskoj uniji prošle godine.
Frank Veber, čovek zadužen za istraživanje i razvoj, rekao je za Automotive News da su dizelski motori još uvek tražena roba. Čak i 2025. godine, dizelaši su dovoljno popularni da opravdavaju zadržavanje u ponudi, piše BMW Blog.
"Brojke govore da je otprilike 80 posto svih X5 prodatih u Evropi opremljeno dizelskim motorima. Potražnja za dizelašima se značajno smanjila poslednjih godina, ali među evropskim kupcima ovaj pogon je i dalje popularan", zaključuje Veber.
Izvor: Jutarnji.hr / Automotive News / BMW Blog
BMW odlučan, 4-cilindrični motor nije dovoljno dobar za M3!
BMW je napravio sjajan posao, s radikalnim dizajnom privukli su još više pažnje, dok istovremeno one najvažnije stvari rade i dalje kako treba. BMW je odlučio da zadrži motore velike zapremine koliko god je zakonski moguće, kao i ručni menjač u životu u nekoliko M automobila i Z4 M40i roadsteru. Iako dolazi potpuno električni M3, model sa standardnim motorom doživeće još jednu generaciju sa SUS pogonom.

U intervjuu za australijski magazin Drive, šef BMW M odeljenja je odbacio mogućnost da se odluči za smanjenje zapremine i cilindara. Umesto degradacije M3 modela na četvorocilindrični motor kao što je slučaj kod AMG C 63, Bavarci će u budućoj iteraciji sportske limuzinske, a po novom i karavanske ikone zadržati svih šest cilindara. Frank van Mel je objasnio da se motori s četiri cilindra ne mogu meriti s performansama većeg 3,0 litarskog motora na trkačkoj stazi.
Izvor: Autoportal.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW