home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fiat Grande Panda
 
Fiat je Grande Pandu iz Kragujevca predstavio kao globalni model, idealan za porodice i savremeno urbano okruženje. Prodaja je počela na većim evropskim tržištima, a uskoro će se automobil B segmenta ponuditi i vozačima u Srbiji.

Šta je sa prodajom van Evrope? Za sada, potvrđeno je da će proizvodnja da se proširi na Brazil gde je Fiat, da tako kažemo, popularniji nego u Italiji. Grande Panda će doći na mesto modela Fiat Argo koji je na tržištu još od 2017. Da budemo precizniji, model “Made in Serbia” bi trebalo da se prodaje pod imenom Argo kojem bi udahnuo novi život. To nije ništa čudno i mnogi proizvođači često menjaju imena modelima od tržišta do tržišta. Tako se, recimo Reno Arkana na Balkanu prodaje kao Reno Megan Grandkupe. Verzija za Brazil će se blago razlikovati u dizajnu, a imaće i druge motore i opreme. Međutim, “karioke” su zainteresovane samo za hibridnu verziju, ne i za EV. Priča se i da Stelantis planira da automobil ponudi i u Africi, a bira se između Maroka, Alžira, Egipta i Južne Afrike. Isporuka prvih automobila počinje u martu, dok se verzije sa volanom na desnoj strani, za Veliku Britaniju i Irsku, oćekuju na leto.

Fiat Grande Panda

Da odemo korak dalje: Šta je sa Amerikom? Iz Kragujevca smo preko Atlantika već slali Yugo, tako da imamo iskustvo sa prodajom u SAD. Međutim, za razliku od “jugića”, sada proizvodimo model koji bi mogao da ima prođu. Na internetu je dosta tekstova iz američkih medija koji su Grande Pandu ocenili visokom ocenom. Jenkiji su ponovo zainteresovani za male automobile, a nedavno smo pisali i da od Tojote traže da vrati Jaris. Fiat je svoju električnu budućnost u SAD stavio na jednu kartu - džepni model 500e. Bilo je to pre više od jedne decenije. Rezultati prodaje su bili... onako...

Ali u Evropi, Fiat je upravo lansirao nešto malo izdašnije kada je u pitanju veličina, model Grande Panda. A, deo njegovog imena već zvuči kao narudžbina u Starbaksu. Autoweek.com

Komentari su da Grande Panda izgleda moderno, dok su u dizajn karoserije vešto upakovani i retro detalji sa prethodnih generacija. Pohvaljena je i dobro organizovana kabina, sa dosta prostora za automobil koji je kraći od četiri metra (3,99 metara). Takođe, važnu ulogu igra i cena. Amerikanci pišu da bi mogao da se prodaje za oko 26 hiljada dolara, što je dosta, dosta povoljnije od malog Fiata 500e čija je cena u 2024. bila 34.095 dolara. Ni konkurencija ne može da ponudu više od Grande Pande za taj novac.

Pa, koji je onda problem? Na prvom mestu, Amerikance plaši mala baterija od 44kWh, uparena sa e-motorom (113 KS) koji snagu i obrtni moment prenosi samo na prednje točkove. Prema WTLP ciklusu, jedno punjenje bi trebalo da bude dovoljno za 199 milja, odnosno 320 kilometara. Ako se to “prevede u američke mere”, odnosno u EPA standard, sa punom baterijom Grande Panda bi mogla da pređe do 150 milja (oko 240 km). Ovo je, naravno, samo pretpostavka jer u SAD nisu odrađena merenja autonomije za model Grande Panda. Drugi minus je ekonomski rat koji predsednik Donald Tramp vodi sa ostatkom planete. Carine i porezi se menjaju iz dana u dan i pitanje je koliko bi sve to koštalo da Grande Panda iz Kragujevca stigne do Tampe, Ostina ili Čikaga. Takođe, Fiat u ovom trenutku ne planira da Grande Pandu šalje u SAD, već svoju EV sudbinu vezuje za 500e.

Izvor: Sportal.blic.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat

Fiat će 2027. da predstavi novu generaciju modela Pandina

Italijani ne odustaju od malih gradskih automobila, tako da će u narednim godinama da predstave bejbi Pandu, odnosno novu generaciju Pandine. Da pojasnimo ko je ko u porodici medvedića. Grande Panda je novi model koji se proizvodi u Kragujevca, dok je Pandina u stvari “prepakovana” Panda Cross, automobil koji se prodaje još od 2014, sa dodatnim stilskim elementima i tehnologijama.

Fiat Pandina

Pandina je za godinu dana od predstavljanja postala hit, iako se u Evropi prodaje samo na deset tržišta: Italija, Francuska, Belgija, Holandija, Nemačka, Švajcarska, Austrija, Poljska, Španija i Portugalija. Namenjena je onima koji žele praktičan, ekonomičan, bezbedan i stilizovan automobil za gradsku vožnju. Ako razmišljate o kupovini hibridnog modela, Pandina nudi dobar balans između cene i opreme, posebno za tržišta gde su kompaktni automobili veoma popularni. Na žalost, u Srbiji se ne prodaje... bar nije do sada...

Izvršni direktor Fiata, Olivije Fransoa, u razgovoru za “Auto Express” potvrdio je da se priprema potpuno nova Pandina koja bi u prodaju trebalo da se nađe već 2027, kada će da zameni aktuelni model. Panda je sa modelom Grande narasla do četri metra i “pobegla” je u B segment. Nova Pandina neće biti duža od 3,6 metara, a postaviće se na platformu električnog Fiata 500e. Koristiće hibridnu tehnologiju kao i Fiat 500 hibrid, što znači da će “srce” da bude 1,2-litarski benzinac. Fransoa je dodao i da će nova Pandina “lako i brzo moći da se prebaci na električni pogon”, naravno, ako to tržište bude zahtevalalo.

A, niko ne sumnja da hoće jer, pored Pandine, stiže još nekoliko malih EV vozila. Reno je najavio novi električni Tvingo koji će se proizvoditi u Sloveniji, dok će Folksvagen da predstavi e-verziju model Up!, koji će poneti naziv ID.1. Ova automobila bi trebalo da stignu pre Pandine, verovatno do kraja naredne godine.

Fiat Pandina

Direktor Fiata kaže da nova Pandina neće imati problema sa prodajom u Italiji gde su mali gradski automobili deo tradicije, života i kulture, Za ostala tržišta, nije toliko siguran. Mada, ko danas može da bude siguran u bilo šta kada je automobilska industrija u pitanju? Trendovi se menjaju kako vetar duva i ne bismo se iznenadili da automobili A segmenta ponovo postanu popularni. Da bi se to dogodilo, neophodno je da zadrže nisku cenu, između 12 i 13 hiljada evra koliko košta aktuelna hibridna Pandina.

Biće dizajnirana tako da bude jednostavna i isplativa, ali i inovativna. Fiat će morati da smisli nešto što drugi nemaju, kao što je uradio sa praktičnim spiralnim kablom za punjenje na modelu Grande Panda. “Da bismo zaradili novac od toga, moraćemo da je prodamo u velikom broju, ali sam uveren da hoćemo”, poručio je Olivija Fransoa.

Izvor: Sportal.blic.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat



čitanja : 269



Komentari