home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nemačka

Foto: arhiva Autoblog.rs / ACE Auto Club Europa

Nemački ADAC objavio je statistiku o zastojima na auto-putevima prošle godine. Ukratko, situacija je katastrofalna. A neki bi da ukinu baš onu mesečnu kartu za javni prevoz koja je gotovo jedina alternativa automobilu.

Zvuči paradoksalno da je u Nemačkoj, u kojoj je ukupna dužina mreže auto-puteva oko 13.200 kilometara, nemački auto-klub ADAC u 2024. izmerio 859.000 kilometara zastoja – više nego 21 put oko čitave Zemljine kugle duž Ekvatora. Ali u državi gde su nekada auto-putevi bili sinonim za odličan drumski saobraćaj, to je danas žalosna činjenica. I zbir 516.000 zastoja, koliko ih je zabeleženo prošle godine. Pritom je ukupna dužina zastoja čak i nešto manja nego u 2023, ali je zato bilo 2.000 zastoja više i ukupno su trajali duže – 448.000 sati. Dakle više od 50 godina puzanja kroz zastoj.

Za profesionalne vozače Nemačka je postala zamka, ocenjuje Sven Krahvinkel, vlasnik porodične autoprevozničke firme iz Elsdorfa. To ne samo da vozače košta živaca, već košta i vlasnika firme: kamion koji stoji u zastoju ne zarađuje novac, a plata vozaču ide. Krahvinkel tvrdi da van Nemačke nije ni izdaleka tako loše: u Španiji ili u Francuskoj on procenjuje da će kamion da pređe oko 850 kilometara u jednom radnom danu, a u Nemačkoj može da bude srećan ako uspe da pređe 500.

Užas u Severnoj Rajni Vestfaliji

Firma Elsdorf je u Severnoj Rajni Vestfaliji. To je ne samo najmnogoljudnija nemačka pokrajina, već je po statistikama ADAC-a daleko najgora za vozače. Na nju otpada trećina zastoja u Nemačkoj, iako na nju otpada samo 17 odsto auto-puteva u zemlji. Kroz tu pokrajinu prolazi ne samo domaći, već i transport sa istoka na zapad Evrope, sa severa na jug. Zbog tako gustog saobraćaja putevi u toj pokrajini moraju stalno da se obnavljaju, a to je čak dve trećine radova na putevima!

To potvrđuje i Krahvinkel: „Oko Kelna se, na primer, može kasno uveče ili noću, ako se hoće da se izbegnu gužve. To moramo sve da isplaniramo, jer su za nas sve to troškovi.“ Na listi po broju zastoja sledi Bavarska (17 odsto) i Baden-Virtemberg (9 odsto). Ali i kod ukupne dužine zastoja (31,5 odsto) i vremena koje se provodi u zastoju (34,6 odsto) Severna Rajna Vestfalija neupitni je kralj užasa na nemačkim auto-putevima.

Više ni nema šta da se savetuje vozačima

Srušen je još jedan rekord iz 2023: tada je najduži zastoj bio dug „samo“ pedesetak kilometara, a prošle godine bio je jedan od preko 70 kilometara. I nekog saveta za vozače nema, pogotovo kad je vreme godišnjih odmora. Apsolutno najgore je uoči produženih vikenda, kao što je prošle godine bio petak pred Duhove 17. maja (2.500 sati zastoja u oko 5.200 kilometara). Inače su nešto malo gori dani obično sreda i četvrtak.

Nemački ADAC uporno ponavlja da se mnogi zastoji, naročito oni zbog radova na putu mogu donekle ublažiti boljim planiranjem i bržim radovima: na tenderima je redovno glavni kriterijum cena, a ne koliko će radovi da traju. ADAC se ujedno pridružio glasnim kritikama zbog planova, pre svega nemačkih Demohrišćana (CDU/CSU) da se ukine „Dojčlandtiket“, mesečna karta za gradski i međugradski, odnosno regionalni saobraćaj vozova, autobusa i tramvaja na teritoriji čitave Nemačke.

Izvor: Deutsche Welle



čitanja : 250



Komentari