
Rezultat je da smo usred najveće transformacije automobilske industrije u istoriji. To seže daleko u prošlost, jer se od 2002. globalni tržišni udeo evropskih automobila u svetu stalno smanjuje i sada je 26 posto. I što je još gore, dok 90 posto vrednosti automobila s unutrašnjim sagorevanjem ostaje u Evropi, u evropskim električnim automobilima dostiže samo 75 posto. Zbog, uglavnom, kineskih delova.
McKinsey veruje da još ima vremena za evropsku industriju, ali postoji i hitnost da se poslovni preokret sprovede u praksi, prenosi Revija HAK.
– Imamo još nekoliko godina da ispravimo situaciju i da Evropa dobije dodatu vrednost u električnom vozilu sutrašnjice.
McKinsey veruje da će, ako se trenutni trend nastavi – s Evropom bez lanca vrednosti za elektroenergetski ekosistem i proizvodnju električnih automobila – to uticati na stvaranje vrednosti, a time i na radna mesta. Još ostoju dve godine da se situacija ispravi pre nego što bude prekasno.
Prvi zahtev je staviti kupca u centar. Druga tačka poboljšanja je brzina odgovora.
– U Evropi je potrebno između četiri i pet godina da se model stavi na tržište, dok su u Kini potrebne dve.
Takođe, važno je i brzo softversko ažuriranje modela. Automobilske firme moraju da postanu, u određenoj meri, softverske firme, navodi McKinsey.
Primenjujući staru izreku da je jedinstvo snaga, McKinsey poziva na saradnju u evropskoj autoindustriji da bi se ponovo stekla konkurentnost, i vertikalno i horizontalno. Dok Evropa ispunjava sektor preprekama i novčanim kaznama, Kina primenjuje subvencije, a SAD već dugo štiti svoju industriju.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW