home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW fabrika
 
Kao što ističe konsultantska firma McKinsey, na sastanku koji je sponzorisalo udruženje koje predstavlja automobilske komponente Sernauto, nemački automobili su skuplji, između ostalog, jer su razvijeni za nemačko tržište i brzu vožnju na Autobanu (autoputevima), dok se u Kini bave “pametnijim aspektom” automobila.

Rezultat je da smo usred najveće transformacije automobilske industrije u istoriji. To seže daleko u prošlost, jer se od 2002. globalni tržišni udeo evropskih automobila u svetu stalno smanjuje i sada je 26 posto. I što je još gore, dok 90 posto vrednosti automobila s unutrašnjim sagorevanjem ostaje u Evropi, u evropskim električnim automobilima dostiže samo 75 posto. Zbog, uglavnom, kineskih delova.

McKinsey veruje da još ima vremena za evropsku industriju, ali postoji i hitnost da se poslovni preokret sprovede u praksi, prenosi Revija HAK.

– Imamo još nekoliko godina da ispravimo situaciju i da Evropa dobije dodatu vrednost u električnom vozilu sutrašnjice.

McKinsey veruje da će, ako se trenutni trend nastavi – s Evropom bez lanca vrednosti za elektroenergetski ekosistem i proizvodnju električnih automobila – to uticati na stvaranje vrednosti, a time i na radna mesta. Još ostoju dve godine da se situacija ispravi pre nego što bude prekasno.

Prvi zahtev je staviti kupca u centar. Druga tačka poboljšanja je brzina odgovora.

– U Evropi je potrebno između četiri i pet godina da se model stavi na tržište, dok su u Kini potrebne dve.

Takođe, važno je i brzo softversko ažuriranje modela. Automobilske firme moraju da postanu, u određenoj meri, softverske firme, navodi McKinsey.

Primenjujući staru izreku da je jedinstvo snaga, McKinsey poziva na saradnju u evropskoj autoindustriji da bi se ponovo stekla konkurentnost, i vertikalno i horizontalno. Dok Evropa ispunjava sektor preprekama i novčanim kaznama, Kina primenjuje subvencije, a SAD već dugo štiti svoju industriju.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 291



Komentari