
Nova tehnologija je dizajnirana da smanji rizik od ozbiljnih povreda stopala tokom saobraćajnih nesreća, posebno kada su sedišta u nagnutom, udobnom položaju. Ovo je posebno važno za automobile s autopilotom, navodi Klix.ba.
U normalnom položaju sedenja, pod vozila pruža dovoljno podrške za stopala vozača i suvozača, što obezbeđuje stabilnu tačku podrške za pete i kontrolisanu putanju kolena. Ovo omogućava zglobu kolena da uđe u vazdušni jastuk pod optimalnim uglom, čime se maksimizuju njegove zaštitne karakteristike. Veliki deo energije udara se prenosi kroz femur, najčvršću kost u ljudskom telu. Međutim, testiranja su pokazala da, kada je sedište nagnuto prema nazad, udaljenost između pete i uporišta se povećava te veza s podom više nije optimalna, što zahteva dodatnu tačku podrške za petu.
Tehnologija Active Heel Airbag se može koristiti za udobne sedeće pozicije. U budućnosti bi sistem mogao da se aktivira pritiskom na dugme za udobni položaj ili putem kamera za praćenje unutrašnjosti vozila, npr. u modu autopilota.
Produbljivanjem papučica, vazdušni jastuk stvara jednaku kontaktnu površinu za stopala u slučaju sudara. To smanjuje rizik od povreda nastalih uvrtanjem stopala nakon kontakta s papučicama.
Active Heel Airbag se integriše direktno u prostor za noge, ne zahteva dodatni prostor, a u slučaju sudara, vazdušni jastuk se naduva spod patosnice. Sistem se može prilagoditi za gotovo svaki model automobila, a biće dostupan proizvođačima automobila od 2028. godine.
Izvor: Klix.ba / Motor1.com
Foto: ZF Lifetec