home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Polestar 2

Evo koliko dometa gube i kako se pune na temperaturama od -15 °C

Više od desetak električnih automobila je testirano u oštroj kanadskoj zimskoj klimi da bi se videlo kako se njihov deklarisani domet vožnje ponaša na veoma niskim temperaturama. Test je obavilo Kanadsko automobilsko udruženje (CAA).

Predstavnici udruženja su vozili 14 novih električnih vozila na temperaturama u rasponu od -7 do -15 stepeni °C sve dok im se baterija nije potpuno ispraznila. Zatim su ih uključili na brzi punjač od 350 kilovata da bi videli koliko vremena će biti potrebno da se napune baterije, piše Jutarnji.hr.

U poređenju s procenjenim prosečnim dometima Ministarstva prirodnih resursa Kanade (NRCan), 14 električnih auta je izgubilo između 14 i 39 posto dometa na hladnoći. Među testiranim automobilima bilo je sedam od deset najprodavanijih u Kanadi.

Dva modela, Chevrolet Silverado EV i Polestar 2, podelila su prvo mesto s gubitkom dometa od 14 posto. Silverado EV, s NRCan procenjenim dometom 724 kilometra prešao je 456 km pre nego što mu je bilo potrebno dopunjavanje. Naravno, to nije ni blizu 14 posto, ali CAA je naveo da je Silverado EV započeo test pri 74 posto napunjenosti, a razlika je dobijena matematičkim proračunom.

Chevrolet Silverado EV

Polestar 2, s NRCan dometom od 444 km je izdržao 384 km. Popularni Tesla Model 3 je imao 30 posto razlike između službenog dometa i rezultata testa s procenom NRCan-a od 584 km i rezultatom testa od 410 km. Najveći pad dometa je imao Volvo XC40 Recharge, čak 39 posto, ali mnogo bolji nisu bili ni Toyota bZ4X i Hyundai Ioniq 5.

Rezultati zimskog testa dometa (CAA):

Chevrolet Silverado EV -14 %

Polestar 2 -14 %

Kia EV9 4 -20 %

Honda Prologue -24 %

Volkswagen ID.4 -28 %

Tesla Model 3 -30 %

Kia Niro EV -30 %

Ford Mustang Mach-E -31 %

Chevrolet Equinox EV -34 %

Ford F-150 Lightning -35 %

Hyundai Ioniq 5 -36 %

Toyota BZ4X -37 %

Volvo XC40 Recharge -39 %

Ove brojke su slične onima koje je Recurrent objavio u svojoj najnovijoj studiji. Nakon analize podataka iz više od 18.000 električnih vozila, Recurrent je zaključio da moderna električna vozila gube između 11 i 37 posto svog dometa vožnje zimi u poređenju s idealnim uslovima.

Nakon testa dometa 14 električnih vozila je spojeno na punjač od 350 kW da bi se videlo koliko vremena im je potrebno da napune svoje baterije. Tesla je punjen na sporijem punjaču zbog nekompatibilnosti s punjačem korišćenim na testu. Uprkos tome Model 3 se vrlo brzo napunio te mu je za postizanje stanja napunjenosti od 10 posto do 80 posto bilo potrebno 37 minuta. Bolji su bili samo Kia EV9 s 33 minuta i VW ID.4 s 34 minuta. Najduže se punila Toyota BZ4X kojoj su za 10 do 80 posto bila potrebno 92 minuta.

Rezultati zimskog testa punjenja od 10 do 80 posto (CAA):

Kia EV9 33 minuta

Volkswagen ID.4 34 minuta

Tesla Model 3 37 minuta

Polestar 2 40 minuta

Volvo XC40 Recharge 40 minuta

Chevrolet Silverado EV 42 minuta

Chevrolet Equinox EV 42 minuta

Kia EV6 43 minuta

Ford F-150 Lightning 45 minuta

Hyundai Ioniq 5 45 minuta

Ford Mustang Mach-E 46 minuta

Kia Niro EV 77 minuta

Toyota BZ4X 92 minuta

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Polestar / Chevrolet



čitanja : 309



Komentari