
Kako navodi Motor1, ovaj japanski proizvođač je otkrio svoj sistem gorivnih ćelija treće generacije, kao deo svojih „kontinuiranih napora ka ostvarenju vodoničnog društva“.
Prema automobilskom gigantu, FC sistem treće generacije je manji, lakši, pouzdaniji i efikasniji od svog prethodnika. Toyota je saopštila da je sistem do dva puta izdržljiviji nego ranije sa pouzdanošću koja se može uporediti sa dizel motorima, ali uz dodatnu prednost dizajna bez održavanja.
Efikasnost je takođe poboljšana. Toyota tvrdi da putnička vozila opremljena novim sistemom mogu da voze 20% više nego ranije. Toyota Mirai FCEV ima maksimalni domet vožnje koji proizvođač procenjuje od 646 km, a sa novom gorivnom ćelijom teoretski bi mogao da vozi do 772 km sa punim rezervoarom.
Na kraju, kompanija tvrdi da je FC sistem treće generacije mnogo jeftiniji za proizvodnju, zahvaljujući inovacijama u dizajnu ćelija i proizvodnim procesima. To bi trebalo da se pretvori u niže početne cene za vozila.
Toyota je saopštila da će njen sistem vodoničnih gorivnih ćelija najnovije generacije biti predstavljen na Međunarodnom sajmu vodonika i gorivnih ćelija u Tokiju. Očekuje se da će prve komercijalne aplikacije biti implementirane u Japanu, Evropi, Severnoj Americi i Kini najranije 2026. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs