home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Cybertruck
 
Američka agencija za bezbednost saobraćaja NHTSA je podvrgla Teslin robusni kamionet standardizovanom, ali neobaveznom, setu crash testova.

Kontroverzni kamionet, sastavljen s egzoskeletom od nerđajućeg čelika i izvan klasičnih principa automobilskog dizajna od svoje pojave izaziva skepsu oko bezbednosti. Neki su tvrdili da on nema klasične zone gužvanja u karoseriji te da bi zbog prevelike krutosti mogao da bude "kovčeg na točkovima", dok su drugi više zabrinuti za njegov robusni oklop, koji predstavlja veliku opasnost za ostale učesnike u saobraćaju, pogotovo one ranjive poput biciklista ili pešaka.

Tesla Cybertruck

Maksimalni rezultat na ograničenom testu

Najnoviji rezultati testiranja su ove prve sumnje otklonili. Cybertruck je prošao sve testove s izuzetnih pet zvezdica. Testiran je u scenarijima frontalnog sudara, gde je dobio pet zvezdica za zaštitu vozača i četiri za suvozača. U bočnim sudarima u svim segmentima je ostvario odličan maksimalan rezultat, što je dodatno potvrdilo da su putnici unutar tog "tenka" potpuno bezbedni, navodi Autonet.hr.

Iz Tesle su povodom uspešno položenog testiranja objavili i video svojih internih testova bezbednosti, gde je vidljivo da je kamionet dizajniran i za još opasnije scenarije, od onih u standardnim testovima.

Međutim, NHTSA ne uzima u obzir bezbednost ostalih učesnika u saobraćaju, kao što bi to bio slučaj kod testiranja u Euro NCAP-u. Na tom testiranju, kad bi nekim čudom i prošao homologaciju za evropske puteve, teško da bi dobio visoke ocene u slučaju naleta na pešake i bicikliste. Previsoki branici, preoštre ivice čeličnih panela i neobični uglovi velikih ravnih površina teško da bi se pokazali bezbednim za ranjive učesnike u saobraćaju – pa bi ocena Euro NCAP-a gotovo sigurno bila niža od maksimalne.

Sem toga, stručnjaci ističu i da bi "blindirana" stakla i karoserija Cybertrucka predstavljali dodatni problem u slučajevima teških nesreća. Kao takvi, imaju veliku šansu da zarobe putnike u uništenom vozilu i značajno otežaju spasilačkim timovima izvlačenje unesrećenih sečenjem karoserije i razbijanjem prozora.

Izvor: Autonet.hr

Foto: NHTSA



čitanja : 257



Komentari