
Očekuje se da će ova kompanija još jednom povećati profit u 2025. godini.
Pomisao da Ferari mirno „kotrlja“ napred izdižući se iznad ekonomskih padova, trgovinskih ratova i rupa na putu, može delovati kontradiktorno s obzirom na prepoznatljivi zvuk njegovog V-12 motora.
Međutim, u 2025. godini, prvi Ferari električni sportski automobil mogao bi upravo to da učini. Da se pojavi u vašem retrovizoru i nestane u tišini.
Rast profita
Profit Ferarija porastao je na 2,56 milijardi evra (2,67 milijardi dolara) prošle godine.
To je umereni rast u odnosu na EBITDA (dobit pre kamata, poreza, amortizacije i depresijacije) od 2,28 milijardi evra (2,37 milijardi dolara) iz 2023. godine.
Takođe je i blagi porast u odnosu na prognoziranih 2,45 milijardi evra (2,55 milijardi dolara).
Ferari je saopštio da je njegova lista porudžbina popunjena do 2026. godine. A sva proizvodnja 799 F80 superautomobila čija je cena 3,6 miliona evra (3,75 miliona dolara) već rasprodata.
„Nismo u tranziciji ka električnim vozilima, već to gledamo kao rad na ‘električni’ dodatak“, rekao je izvršni direktor ove kompanije Benedeto Vinja na prezentaciji finansijskih rezultata za 2024. godinu.
Električni model će biti lansiran prema planu 9. oktobra. Očekuje se da će koštati više od 500.000 evra (520.000 dolara).
Ove godine biće lansirano još pet novih modela pored čistih benzinskih, benzinskih hibrida, plug-in hibrida, a sada i električnih modela.
Šta kažu analitičari?
Analitičari su bili impresionirani i očekuju nastavak rasta profita u doglednoj budućnosti.
„Nastavljamo da gledamo na Ferari kao na jedinstveno pozicioniran, defanzivan biznis sa narudžbinama koje se protežu do kraja 2026. godine, i koji može da ostvari rast prihoda u visokom jednocifrenom procentu i dvocifren rast profita uz relativno nisku volatilnost prihoda“, navodi investiciona banka Morgan Stenli.
Morgan Stenli preporučuje Ferari kao investiciju sa oznakom „overweight“.
Bernstajn u izveštaju pod nazivom „Postavljanje nove osnove za profitabilnost“, navodi da će visoke profitne marže postati još veće.
Pre godinu dana Ferari je rekao da je sve sigurniji u ostvarivanje gornje granice svog cilja za maržu do 2026. godine, koja iznosi 27-30 odsto.
Ferarijeva prognoza za 2025. već pokazuje maržu od oko 29 odsto. S obzirom na to da će u 2026. isporučiti sve planirane jedinice modela F80, gornja granica cilja od 30 odsto marže deluje još ostvarljivije, navodi se u izveštaju Bernstajna.
Bernstajn ocenjuje Ferari kao akciju koja će „nadmašiti“ tržište.
Investiciona banka UBS pridružila se pohvalama. U izveštaju je naglasila da Ferari, neuobičajeno, očekuje da će prva polovina 2025. biti pozitivnija nego obično.
Rezultati Ferarija ponovo su dokazali snagu brenda i poslovnog modela. Potražnja za luksuznim modelima i dalje prevazilazi ponudu, uprkos makroekonomskim uslovima, rekao je UBS.
Za prvu polovinu godine se prognozira smanjenje rizika, a za drugu polovinu godine ostavlja se prostor za potencijalna (pozitivna) iznenađenja. Lansiranja novih modela mogu da budu katalizatori, a najvažniji je Dan tržišta kapitala 9. oktobra, kada će biti otkriven sledeći srednjoročni plan, zajedno sa dugo očekivanim „Ferari elektrikom“, navodi UBS.
UBS ocenjuje Ferari oznakom „kupiti“.
Nova proizvodna linija
U 2024. Ferari je otvorio novu proizvodnu liniju u svom sedištu u Maranelu u Italiji.
Posebno je naglasio da ovo ne znači promenu njegove dugogodišnje politike da nikada ne proizvodi dovoljno bučnih, zagonetnih, sportskih automobila za superbogate kako bi zadovoljio potražnju.
Ferari je naveo da će proširenje dati dodatnu proizvodnu liniju kako bi se poboljšala proizvodna efikasnost, a ne kako bi se drastično povećala proizvodnja.
Novi objekat navodno je koštao oko 200 miliona evra (208 miliona dolara). Menadžment Ferarija demantovao je izveštaj Rojtersa da će ovo omogućiti godišnju prodaju od oko 20.000 vozila, u odnosu na 14.000 u 2023. godini.
Izvor: Forbes.n1info.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ferrari