
Dok rat između Rusije i Ukrajine i dalje traje, javio se tračak nade da bi pregovori konačno mogli dovesti do okončanja konflikta. Ukoliko se to dogodi, moguće je da se neke zapadne kompanije, koje su se povukle iz Rusije nakon invazije, ponovo vrate u ovu zemlju. Ipak, to će ih definitivno koštati.
Prva reakcija na rat je bila brza i snažna, sankcije su nametnute, a značajan broj kompanija, posebno proizvođača automobila, prekinulo je veze s ruskim tržištem. Jedan od primera je Renault, koji je imao 68 posto udela u AvtoVAz-u, proizvođaču Lade. Renault nije lako doneo odluku o povlačenju, posebno zbog činjenice da je kontrolisao oko 30 posto celog ruskog tržišta automobila, međutim, kompanija je popustila političkom pritisku te je prodala svoju imovinu ruskom automobilskom istraživačkom centru NAMI za simboličnu jednu rublju, odnosno jedan američki cent. Ukoliko Renault odluči da se vrati u Rusiju i ponovo preuze kontrolu nad AvtoVAZ-om, to će kompaniju koštati 112,5 milijardi rublji, odnosno 1,3 milijarde dolara, poručio je izvršni direktor ruske kompanije Maksim Sokolov.
Prema njegovim rečima, NAMI je investirao ogroman novac u AvtoVAZ nakon povlačenja Renaulta. Govoreći za rusku novinsku agenciju TASS, Sokolov je izjavio da je oko 311 miliona dolara investirano 2023. godine, a gotovo 453 miliona 2024. godine. Dodatnih 510 miliona dolara biće uloženo tokom ove godine, prenosi Klix.ba.
Sokolov je rekao da je Renault investirao između 226 i 249 miliona dolara u AvtoVAZ pre povlačenja iz Rusije. Zato on veruje da je "ispravno" da Francuzi kompenzuju NAMI ukoliko se vrate u Rusiju.
S druge strane, iz Renaulta nema nikakvih naznaka koje bi nagovestile povratak na rusko tržište. Iz kompanije su za Business Insider rekli da ne "predviđaju nikakve promene u kratkom roku".
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault