
300 kilometara autonomije za 5 minuta punjenja
Proizvođači električnih automobila sve više pokušavaju da pariraju vozilima s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Na pitanje "kako uskladiti vreme punjenja s vremenom punjenja", najbliži odgovor nudi kineski BYD.
Da bi električni automobili postali potpuna stvarnost u današnjem svetu, moraju da se suoče s nekoliko izazova. Na primer, uparivanje njihovih cena s njihovim ekvivalentima benzina i dizela i postizanje dovoljno visoke brojke autonomije da izdrže duga putovanja.
Međutim, jedan od najneprijatnijih ili potencijalno dosadnih aspekata vožnje električnog automobila je planiranje punjenja na putu. Bez obzira da li ima više ili manje punjača, čekanje više od pola sata da bi baterija bila spremna za nastavak putovanja predstavlja smetnju za mnoge.
Da bi se ovo ispravilo, potrebni su snažniji punjači, kao i vozila koja mogu podneti ove veće nivoe snage punjenja. Ključne su arhitekture od 800 volti ili 900 volti, koje su sve češće u određenim električnim automobilima, piše Klix.ba.
BYD želi da ide dalje, da bi poboljšao oblast u kojoj možda nedostaje nekim svojim modelima. Nedavno predstavljeni Atto 2, na primer, podržava brzo punjenje u Evropi od samo 65 kW, dok se mali Dolphin zadovoljava s maksimalno 88 kW.
Što je veći radni napon na električnoj platformi vozila, podržano je brže DC punjenje. I ne samo to, već je i opterećenje na bateriji smanjeno, što stvara manje toplote i produžava vek trajanja baterije, te omogućava pokretanje manjih elektromotora. Kineski mediji izveštavaju o budućoj tehnologiji u high-end automobilima BYD-a. To je arhitektura od 1.000 volti koja bi trebalo da omogući ultra-brzo punjenje.
U praksi, to znači da će BYD-ovi električni modeli moći da povrate dovoljno energije da pređu 300 kilometara za samo pet minuta punjenja. BYD-ova nova visokonaponska platforma stiže već u martu i postepeno će biti integrisana u ažuriranja vrhunskih modela.
Novi Han i Tang, najveći modeli koje kineski brend prodaje u Evropi, trebalo bi da budu prvi koji će predstaviti ovu tehnologiju koja će omogućiti ultra-brzo punjenje, što znači da bi baterija mogla potpuno da se napuni za oko 10 minuta.
Ali ima još toga: BYD već radi na izgradnji velikih ultra-brzih stanica za punjenje u Kini, i ne bi bilo iznenađujuće ako bi to u budućnosti činio i u Evropi, gde će njegova mađarska fabrika uskoro postati stvarnost. Build Your Dreams takođe navodno radi na arhitekturi zvanoj BOX, dizajniranoj za isključivo električna vozila, s posebnim naglaskom na efikasnost.
Međutim, kineski gigant će uskoro imati i platformu od 1.500 V za vlastitu električnu građevinsku mašineriju. S maksimalnim kapacitetom od 2.500 kWh u LFP formatu, ova baterija može da podrži ultra-brza punjenja do 600 kW.
Izvor: Klix.ba
Foto: BYD