
Vest o imenovanju Meksikanca Espinose dolazi samo nekoliko nedelja nakon što su Nissan i Honda objavili da odustaju od planiranog spajanja. Pregovori su propali jer Honda, čija tržišna vrednost je znatno veća, nije želela da dozvoli Nissanu dovoljnu autonomiju unutar potencijalno udružene kompanije. Uchida je izjavio da ne može da prihvati da Nissan postane filijala Honde, jer nije bilo jasno u kojoj meri bi bila sačuvana autonomija kompanije.
Ovaj neuspeh je dodatno pojačao pritisak na Nissan, koji se već bori s padom prodaje, posebno u Kini i SAD-u. Kompanija je za fiskalnu godinu koja završava u martu predvidela neto gubitak, a u novembru je najavila plan restrukturiranja koji uključuje otpuštanje 9000 radnika i smanjenje globalnih proizvodnih kapaciteta.
Espinosa: Iskusan direktor s fokusom na proizvod
Espinosa, koji se Nissanu pridružio 2003. godine u meksičkoj filijali, ima bogato iskustvo na polju strategije i planiranja proizvoda. Godinama je radio u tom sektoru unutar Nissana, što ga čini dobro upoznatim s izazovima i prilikama koje stoje pred kompanijom.
Zadaci novog CEO-a: Stabilizacija i potraga za partnerom
Pred Espinosom je zahtevan zadatak: preokrenuti negativne trendove u poslovanju Nissana i pronaći novog poslovnog partnera. Nakon propasti dogovora s Hondom, spekuliše se da bi Nissan mogao da traži partnera u tehnološkom sektoru, idealno iz SAD-a. Neki analitičari pominju i mogućnost obnove razgovora s tajvanskim proizvođačem iPhonea, Foxconnom (Hon Hai Precision Industry Co.), koji ima ambicije u proizvodnji električnih vozila.
Globalna automobilska industrija prolazi kroz period velikih promena, podstaknuto razvojem električnih vozila i sve većom konkurencijom, posebno iz Kine. Nissan, koji je nekada bio predvodnik na polju električnih vozila, sada se suočava s jakim pritiskom novih igrača na tržištu.
Espinosa će morati brzo da deluje da bi osigurao da Nissan ostane konkurentan i relevantan u ovom dinamičnom okruženju. Njegovo imenovanje predstavlja deo Nissanove strategije uvođenja nove generacije lidera koji će ostvariti kratkoročne i srednjoročne ciljeve kompanije, uz istovremeno postavljanje temelja za dugoročni rast. Pred Nissanom i Espinosom su veliki izazovi, ali i prilike za reinvenciju i povratak na staze uspeha.
Izvor: Tportal.hr / Nissan