
Kako navodi Sportal.blic.rs, broj porudžbina širom kontinenta raste iz dana u dan na prilično upečatljiv način i to daje nadu za budućnost modela koji se sklapa u Kragujevcu. Na kraju krajeva, ovaj automobil će se uklopiti u jedan od najvažnijih tržišnih segmenata u Evropi i svetu, a kompanija sa sedištem u Torinu želi da dramatično poveća prodaju i tržišni udeo u narednih nekoliko godina.
Zato i ne čudi da Stellantis planira da predstavi što je moguće više verzija modela Grande Panda koji, za sada, dolazi kao EV i hibrid. Jedna od realnih mogućnosti je da uskoro dobijemo i van verziju „velike pande“. Citroen je potvrdio da će u aprilu početi da proizvodi kargo verziju model e-C3 koji je „brat blizanac“ naše Grande Pande. Citroen e-C3 van koristi veću bateriju od 44 kWh, dovoljnu za autonomiju sa jednim punjenjem od 320 kilometara. Manja baterija od 33 kWh se neće ugrađivati u van. Ako potražnja bude velika, nema sumnje da će Stellantis da ponudi i Grande Pandu van, pogotovo što se dosta delova za Citroen e-C3 već pravi u fabrici u Kragujevcu. Da podsetimo, najavljeno je i da će se Citroenov gradski model sklapati u Srbiji ako fabrika u Trnavi dostigne maksimalnu proizvodnju.
Sve ovo je deo globalnog širenja Stellantisa, odnosno Fiata koji bi mogao da ubrza predstavljanje nove generacije Pande. Prvo se pričalo o 2030, a sada postoji realna mogućnost da je početak proizvodnje „pogura“ na 2027. ili 2028. godinu. I, sve to uprkos činjenici da prodaja aktuelne Pande nastavlja da ide dobro u Italiji i većim evropskim tržištima. Nova Panda će nastaviti da se sklapa u fabrici u Pomiljanu, u blizini Napulja i, kao Grande Panda, imaće hibridnu i 100 odsto električnu verziju.
Dizajn će biti kombinacija Grande Pande i originalnog automobila iz 80-tih godina, a najveći adut 3,6 metara dugačkog modela trebalo bi da bude cena. Očekujemo da ovim automobilom kompanija Stellantis može ozbiljno da konkuriše kineskim brendovima spremnim za invaziju na evropsko tržište automobila. To znači da če električna energija zaista biti svima na dohvat ruke, a zasluge za tazvoj će pripasti Fiatu. Ne smemo da zaboravimo ni dolazak drugih visoko ocenjenih modela kao što su Giga Panda, takođe poznata kao Pandissima, i Panda Fastback.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat