
* Otpad kao resurs: Škoda Auto istražuje nove načine za
zamenu energetski intenzivnog recikliranja direktnom ponovnom upotrebom kako bi
se smanjio ugljenični otisak duž lanca vrednosti
* Projekat SATURNIN: pokrenut od strane češke kompanije
Beneva, ova inicijativa primenjuje načela cirkularne ekonomije na upravljanje
otpadom čelika
* Pilot saradnja: Čelični ostaci s krovova i bočnih ploča
Škoda modela menjaju se u svrhu stvaranja novih komponenti
* Predanost održivosti: učestvovanjem u projektu, Škoda Auto
potvrđuje svoju predanost održivom razvoju
Kompanija Škoda Auto pridružila se projektu SATURNIN koji ima za cilj povezivanje različitih proizvođača i maksimalno povećanje ponovne upotrebe čeličnog otpada, podržavajući industrijsku dekarbonizaciju. Podaci o komadima lima od više kompanija upoređuju se sa zahtevima drugih proizvođača kako bi se olakšala njihova ponovna upotreba. Uključivanje dobavljača proizvođača automobila pomaže u smanjenju energetski intenzivne ponovne obrade čelika u železarama, dok je ulazni materijal bez ugljenika usklađen s načelima cirkularne ekonomije. Kao deo svoje korporativne strategije, Next Level – Škoda Strategy 2030, kompanija se obavezala na postizanje ugljenično neutralne proizvodnje u svim svojim pogonima u Češkoj i Indiji do kraja decenije.
„Konvencionalna obrada čelika u livnicama i dalje je visoko energetski intenzivna. U isto vreme, neprestano istražujemo inovativne načine za smanjenje CO₂ duž celog lanca vrednosti. Prenamena ostataka lima i efikasno korišćenje bilo kog neiskorišćenog materijala ovde ima značajan potencijal, u potpunosti u skladu s pristupima i načelima cirkularne ekonomije koju razvijamo i primenjujemo u Škoda Auto. Još jedan primer za primenu ovih načela je naš projekat Curiosity Fuel, predstavljen prošle godine, gde se vrši prenamena potrošenih ljuski zrna kafe, koje bi inače bile otpad, u sredstvo za štavljenje kože za Škoda sedišta.“
Andreas Dick, član uprave Škoda Auto za proizvodnju i logistiku
Drugi život za čelične delove
Neki ostaci metala koji nastaju tokom proizvodnje karoserije automobila dovoljno su veliki da se mogu prenameniti – na primer, krovni delovi vozila s panoramskim krovovima ili bočne strane. Projekat SATURNIN češke kompanije Beneva prikuplja podatke o otpacima lima od raznih proizvođača i usklađuje ih s potrebama proizvođača manjih komponenti. Ponovnom upotrebom tih ostataka otpad se ponovo pretvara u vrednu sirovinu, podržavajući industrijsku dekarbonizaciju i podstičući razvoj cirkularne ekonomije.
Škoda Auto doprinosi projektu isporukom ostataka iz modela kao što su Octavia, Karoq, Kodiaq i Enyaq dok takođe istražuje mogućnosti prenamene dodatnih komponenti i saradnje s dobavljačima. Izbegavanjem energetski intenzivnog recikliranja u čeličanama, ovaj pristup štedi energiju, smanjuje emisije gasova staklene bašte i obezbeđuje da je novi ulazni materijal neutralan u pogledu ugljenika.
Održivi razvoj kao ključni element poslovanja kompanije Škoda Auto
Godine 2013. češki proizvođač automobila predstavio je svoju strategiju GreenFuture, izgrađenu na tri ključna stuba: GreenProduct se fokusira na razvoj vozila koja su ekološki prihvatljivija koliko god je to moguće, uzimajući u obzir i potrošnju goriva i energije, kao i korišćene materijale i njihovu mogućnost recikliranja; GreenFactory obuhvata napore da se proizvodnja učini resursno efikasnijom; dok GreenRetail promoviše ekološki prihvatljivo poslovanje u prodajnim salonima i servisnim centrima.
Škoda Auto je implementirala razne inicijative održivosti u proizvodnji, uključujući postizanje ugljenično neutralne proizvodnje u svojoj fabrici Vrchlabí i uklanjanje deponijskog otpada iz proizvodnje u svim svojim postrojenjima od 2020. U okviru svoje korporativne strategije, Next level – Škoda Strategy 2030, kompanija se obvezala da će do kraja decenije postići ugljenično neutralnu proizvodnju u svim svojim pogonima u Češkoj Republici i Indiji.
Škoda Auto takođe nudi online platformu koja predstavlja svoje inicijative za održivost i korporativnu odgovornost. Od 2007. godine proizvođač automobila objavljuje godišnji Izveštaj o održivosti koji, uz Godišnji izveštaj, pruža opsežan pregled projekata i opipljivog napretka na području održivog razvoja.
PR Škoda