
Na evropskom kontinentu trenutno se Velika Britanija pozicionirala kao najveće tržište u smislu obima prodaje električnih vozila, prvi put nadmašivši Nemačku. S ukupno 382.000 registracija i povećanjem od 21,4 posto u odnosu na prethodnu godinu, Ujedinjeno Kraljevstvo je postalo merilo u usvajanju električne mobilnosti u Evropi, navodi Jutarnji.hr.

Tržište električnih vozila u Velikoj Britaniji, dakle, prolazi kroz transformaciju podstaknutu dolaskom kineskih marki kao što su BYD, GWM i Omoda. Prema nedavnom izveštaju Auto Tradera, ove marke, koje nude visokotehnološka vozila po pristupačnim cenama, brzo dobijaju na snazi, posebno među mlađim potrošačima.
Studija otkriva da 57 posto kupaca između 17 i 34 godine privlače kineski automobili, ističući njihove tehnološke inovacije i konkurentnu cenu. Ovaj entuzijazam je u suprotnosti sa stavom potrošača starijih od 55 godina, od kojih samo 25 posto pokazuje interes.
Razlika u mišljenjima među generacijama je ogromna. Dok mladi vide kineske marke kao priliku za pristup pristupačnim električnim vozilima, stariji ljudi izražavaju zabrinutost, pre svega, zbog faktora kao što su bezbednost (41 posto) i kvalitet proizvoda (43 posto). Ovo nepoverenje moglo bi za sada da postane prepreka širenju kineskih brendova na britansko tržište.
Izveštaj ipak predviđa da bi kineske marke mogle da čine do 25 posto tržišta električnih vozila u Velikoj Britaniji do 2030., što je jednako 400.000 automobila na putevima. Ovaj rast je delimično posledica carinske prednosti koju kineski proizvođači imaju u Velikoj Britaniji u poređenju s Evropskom unijom, kao i zbog sve veće ponude modela ispod 30.000 funti.
U izveštaju se zaključuje da će konkurencija podstaknuta dolaskom kineskih marki koristiti potrošačima jer će podstaknuti inovacije i smanjenje cena na tržištu električnih vozila. Bitka za automobilsko tržište budućnosti je tek počela, a kineske marke su odlučne da igraju vodeću ulogu.
Međutim, studija takođe naglašava potrebu da kineski brendovi rade na sticanju poverenja starijih potrošača, nastojeći da isprave njihovu zabrinutost oko bezbednosnosti, kvaliteta i korisničke usluge.
Izvor: Jutarnji.hr / El Pais
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Omoda / GWM