
Ovo je trebalo da bude godina obnove kompanije, ali sa Trampovim tarifama koje su sada na snazi, stvari u Stellantisu bi uskoro mogle postati mnogo gore, navodi Motor1.
Posebna pažnja je usmerena na Alfa Romeo i Maserati, dva brenda koja se muče više od većine. Stellantis je angažovao konsultantsku firmu za menadžment McKinsey and Company da ispita situaciju, posebno sa pogledom na tarife.
Portparol kompanije je za Automotive News Europe rekao da je od McKinseya "zatraženo da iznese svoja razmatranja" za dva proizvođača automobila, ali bez navođenja drugih detalja.
Portparol kompanije je dao sledeću izjavu za Motor1: „Od McKinseya je zatraženo da iznese svoja razmatranja u vezi sa nedavno objavljenim američkim tarifama i njihovom uticaju na Alfa Romeo i Maserati."
Dovođenje konsultantske firme sugeriše da su u Stellantisu u problemima. U SAD-u je Alfa Romeo prodao samo 8.865 automobila tokom cele 2024. To je pad od 19 odsto u odnosu na 2023. godinu, ali stvari su mnogo gore u Maseratiju. Luksuzni brend je prodao 11.300 automobila širom sveta, od kojih 4.819 u Sjedinjenim Državama. Sada kada su tarife od najmanje 25 procenata na snazi za sve što se uvozi u Sjedinjene Američke Države - što uključuje svaki model Maseratija i Alfa Romea - nije iznenađujuće da se Stellantis pita šta da radi.
Diskusije su trenutno u vrlo ranoj fazi, ali izgleda da su sve opcije na stolu. To uključuje mogućnost partnerstva sa drugim kompanijama ili čak prodaju brendova. Automotive News Europe izveštava o mogućoj saradnji sa azijskim proizvođačima automobila, što zvuči i kao da kineski kupci stoje u redu za moguću rasprodaju italijanskih brendova. Na kraju, sudbina oba proizvođača će verovatno zavisiti i od Trampovih tarifa, navodi Motor1.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs