
Proizvođač automobila je obezbedio patent za novi superhibridni sistem, piše Revija HAK. Sistem kombinuje superkondenzator s tradicionalnom baterijom. Cilj je postići potpuno punjenje u samo jednom minutu. Proizvođači automobila neprestano traže nove metode, a cilj je ubrzati punjenje električnih automobila i plug-in hibrida.
Superkondenzator se razlikuje od baterije na nekoliko načina, a po potrebi može da se puni i prazni izuzetno brzo. Takođe može da isporuči veoma visoku izlaznu snagu u kratkom vremenu. To je ovu tehnologiju učinilo zanimljivom u različitim kontekstima. Npr., automobili Formule 1, koriste slične sisteme. Tehnologija se već danas koristi u automobilskoj industriji. Lamborghini Sián FKP 37 koristi superkondenzatorsko-hibridnu tehnologiju. Manji superkondenzatori se nalaze i u nekim električnim automobilima. To se odnosi na modele nemačkih i južnokorejskih marki. Međutim, BMW ide korak dalje u tehnologiji svojom patentiranom kombinacijom.
Sistem je takođe dizajniran za prikupljanje energije. To se postiže regenerativnim kočenjem, gde se kinetička energija pretvara u električnu energiju te poboljšava ukupnu efikasnost sistema. Prema BMW-u, postoji nada za optimizaciju sistema. Potencijalno bi mogao da se prilagodi drugim vrstama vozila. Autobusi i vozovi se takođe pominju u kontekstu koristi od ove tehnologije. Videćemo šta će se dešavati s ovim patentom i da li će ikada dobiti priliku u serijskim vozilima.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW