
Kako podseća Index.hr, BYD je 2023. godine najavio da će u Meksiku graditi fabriku i trebalo je da objavi njenu lokaciju do kraja prošle godine. Ali postupak dobijanja dozvole Pekinga je trajao duže nego što se očekivalo, a državni planer je rekao predstavnicima u kompanijama da planovi uključuju rizik prenosa tehnologije, ne navodeći detalje, rekli su izvori.
Zvaničnici kineskih udruženja automobilske industrije su upozorili u odvojenim razgovorima kompanije da će carine američkog predsednika Donalda Trampa stvoriti neizvesnost u globalnoj trgovini i u privredama širom sveta te zakomplikovati rizike i povraćaj njihovih ulaganja, navode izvori.
Razgovori još nisu završeni i situacija bi mogla da se promeni, upozorili su izvori. Treći izvor je rekao da su regulatori sada stroži i oprezniji prema inostranim ulaganjima domaćih proizvođača automobila, ali ne do te mere da potpuno obustave postupak izdavanja dozvola. Produžili su rok za završetak provere i traže od firmi više dokumenata, dodao je izvor.

Geely je saopštio da je njegova saradnja s Renaultom u Brazilu bila uspešna, bez kašnjenja ili dodatnog nadzora. BYD, Renault i kineski državni planer, Nacionalna komisija za razvoj i reforme, nisu odmah odgovorili na pitanje Reutersa da komentarišu informaciju o odlaganju dozvola.
Geely traži partnere za širenje u inostranstvu i već je udružio snage s Renaultom u proizvodnji automobila u Južnoj Koreji. BYD još uvek prodaje 90 posto vozila u matičnoj Kini, ali gradi fabrike u Mađarskoj, Meksiku, na Tajlandu, u Uzbekistanu i u Brazilu da bi bio bliže glavnim inostranim tržištima.
Izvor: Index.hr / Hina
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD / Geely