home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Focus ST
 
Ford Fiesta ST, kao i sve ostale verzije Fieste već su dugo ukinute a Ford Focus ST je sledeći na redu, kao uvod u potpuno ukidanje Focusa.

Tako će ionako siromašna ponuda sportskih ST modela (Focus, Puma i Explorer u SAD-u) biti dodatno osakaćena, a oznake RS već nema duže vreme. Ona se, naime, poslednji put pojavila na prethodnoj generaciji Focusa RS, koji je prestao da se proizvodi 2018. godine.

Kako navodi Jutarnji.hr, uprkos smanjenju ponude trenutnih sportskih modela, Ford ne planira da potpuno ugasi oznake ST i RS. Jan Herzog, Fordov šef marketinga za evropske automobile, rekao je za Auto Express da bi kompanija “volela da vidi ST ili RS varijantu” svojih potpuno električnih vozila. Herzog je bio jasan da još ništa nije potvrđeno, ali je rekao da će sportska verzija električne Pume Gen-E "definitivno doći", bilo u ovoj ili sledećoj generaciji.

Ford Puma Gen-E

Puma Gen-E je za sada dostupna s jednim električnim motorom koji razvija 168 KS i 290 Nm. Litijum-jonska baterija ima kapacitet os 43 kWh (neto) što znači da je domet s 376 kilometara po WLTP-u dosta skroman. Sportska verzija bi verovatno bila mnogo snažnija od toga, možda čak i snažnija od još aktuelnog Focusa ST koji iz svog 2,3 litarskog motora izvlači 280 KS.

Uprkos tome, sportska Puma Gen-E neće biti najsnažniji električni Ford u Evropi. Ta titula će i dalje pripadati velikom SUV-u Mustangu Mach-E GT, koji razvija 487 KS iz svoja dva električna motora.

Ovo nije prvi put da je Ford nagovestio da će održati svoje odeljenje za sportska vozila na životu u eri električnih vozila. Prošle godine Amko Leenarts, direktor dizajna u Forda Europe, za Autocar je izjavio da “definitivno” postoji budućnost za brze Fordove.

Izvor: Jutarnji.hr / Autoexpress.co.uk

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 261



Komentari