
Novi logo se tako deli sa zvaničnim klubovima i svim fanovima širom sveta, za upotrebu na događajima i okupljanjima, kao i u namenskim materijalima i lokalnim inicijativama. To je simboličan, ali moćan gest kojim se naglašava duboka i visceralna veza između brenda i njegovog strastvenog „Alfisti“ fandoma, u odnosu koji ne poznaje granice geografije ili vremena, ali koji cveta na zajedničkoj strasti i deljenju osnovnih vrednosti brenda. Za svoje otkrivanje svetu, Alfa Romeo je odabrao poseban trenutak u godini: ovih dana, brend i njegovi fanovi se prisećaju istorijske pobede na Mille Miglia 1930. sa Taciom Nuvolarijem i debija Quadrifoglia na Targa Floria 1923. godine.
Logo 115. godišnjice slavi nasleđe Alfa Romea, u savremenom dizajnu koji kombinuje prošlost, sadašnjost i budućnost. Uzlazna dijagonala broja „115“ simbolizuje zamah i nagon za inovacijama, osnovne vrednosti ugrađene u DNK brenda. „5“, centralnu tačku kompozicije, obuhvata Biscione, istorijski i ikonski amblem brenda koji se ovde koristi kao vizuelni i simbolički element za stvaranje dubine i osećaja trodimenzionalnosti. Smeli kontrast između duboke crne boje brojeva i Alfa crvene podseća na identitet brenda, definisan strašću, sportskim duhom i italijanskim stilom. Prisustvo Biscionea i grafička struktura odaju počast istorijskom slavljeničkom logotipu Alfa Romea, reinterpretiranom u ovom slučaju prema minimalističkom i savremenom pristupu.
115. godišnjica dobija još veću vrednost s obzirom da se 2025. godine prepliću druge proslave. Na primer, pre 100 godina legendarni Alfa Romeo GP Tipo P2 osvojio je prvo Svetsko prvenstvo u automobilizmu, etablirajući se na međunarodnim stazama zahvaljujući dizajnerskom geniju Vitorija Janoa i talentu zvaničnih vozača, uključujući Antonija Askarija i Gastonea Brili-Perija. Da ne pominjemo da se ove godine obeležava i 75. godišnjica debija na Salonu automobila u Parizu modela 1900, prvog automobila Alfa Romea proizvedenog u velikim serijama, kao i pobede Tipa 158 „Alfetta“, svetskog šampiona u inauguracionoj sezoni Formule 1. Pored toga, 2025. godine takođe se proslavlja debi Giuliette Berline na Salonu automobila u Torinu 1955. godine, modela koji je uneo eleganciju i dinamiku u svakodnevni život Italijana, nakon čega je 1965. usledila Giulia Sprint GTA predstavljena na Salonu automobila u Amsterdamu.
Konačno, 1975. godine 33 TT 12 je osvojio Svetsko prvenstvo za marke, a deset godina kasnije je debitovala Alfa 75, kao poslednji serijski Alfa Romeo model izrađen na platformi Alfetta.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs