
U objavi na WeChatu, kompanija — Contemporary Amperex Technology Company Ltd. — navodi da njena Shenxing baterija druge generacije može dodati 520 km (323 milje) dometa vožnje sa samo pet minuta punjenja — tek malo duže nego što je potrebno za punjenje automobila na benzin.
Čini se da ovo CATL-ovo brzo punjenje stavlja ispred onoga kineskog EV diva i Teslinog rivala BYD-a, koji je prošlog meseca iznenadio industriju sistemom punjenja za koji je tvrdio da može dodati oko 400 km dometa svojim baterijama takođe za oko 5 minuta.
Neki analitičari su bili skeptični prema tvrdnjama BYD-a, ističući potencijalne tehničke prepreke i visoke troškove. Međutim, ako se pokaže izvodivom u većem opsegu, tehnologija bi mogla pomoći industriji električnih vozila da ublaži zabrinutost potrošača o dometu i praktičnosti električnih vozila.
Najnovije tvrdnje CATL-a bi takođe njegove vrhunske brzine punjenja smestile ispred onih njegovih zapadnih konkurenata. Najnoviji Teslin superpunjači mogu dodati do 270 kilometara dometa za 15 minuta, dok je Mercedes-Benz Group nedavno rekao da se jedna od njegovih baterija može napuniti do 325 kilometara u roku od 10 minuta.
Novi proizvod Shenxing je litijum-gvožđe-fosfatna baterija s dometom od 800 km. Dodato je da baterija nadmašuje najveći trenutni nivo punjenja u industriji u okruženjima s niskom temperaturom od -10°C.
CATL je takođe najavio nove baterije unutar svoje serije "Naxtra", za koju je rekao da će biti "prva svetska masovno proizvedena natrijum-jonska baterija", čime se smanjuje zavisnost EV industrije o litijumu.
Kompanija je dodala da natrijum-jonske baterije mogu pomoći u smanjenju troškova održavanja i da mogu raditi na ekstremnim temperaturama od -40°C do +70°C.
Jedna od Naxtra baterija je bila posebno namenjena teškim kamionima, za koju je kompanija rekla da nudi više od osam godina radnog veka, a istovremeno pruža smanjene troškove životnog ciklusa i veću efikasnost od tradicionalnih olovnih baterija.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Screenshot / YouTube CATL