home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Hyundai Hybrid
 
Nova elektrifikovana tehnologija pristiže u Genesis.

Kada je novi Hyundai Palisade debitovao u SAD prošle nedelje, konačno je, s hibridnim pogonskim sklopom, popunio prazninu u ponudi.

Postavka uparuje 2,5 litarski, četvorocilindarski turbomotor s tandemom elektromotora, integrisanih u šestostepenu automatsku transmisiju za ukupno 334 ks i 460 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Ono što je interesantno je da Hyundai planira da lansira varijantu sa zadnjim pogonom 2026. koja će posedovati dotični pogonski sklop. U međuvremenu, premijum divizija korejske marke, Genesis, takođe ulazi u hibridni prostor, ali samo će odabrani, „ključni modeli“ dobiti elektrifikovane pogonske sisteme.

Hyundai Hybrid

Mada nijedno vozilo nije zvanično potvrđeno za usvajanje novog hibridnog sklopa, tu se verovatno ne ubraja G70, budući da je Mark Čoi, šef Hyundaijevog odeljenja za globalne proizvode, sugerisao da će se fokusirati na veće, prestižnije modele.

U poređenju s odlazećim benzinskim motorom, novi je 2,9 odsto efikasniji. Kada u jednačinu uđu i hibridne komponente, gorivna efikasnost se popravlja za impresivnih 45 odsto u odnosu na nehibridnu verziju. Snaga se takođe penje za 19 odsto.

Za jeftinije automobile, Hyundai razvija drugi hibridni sistem koji koristi manji, 1,6-litarski turbomotor. U ovom slučaju se efikasnost popravlja za četiri odsto, a neznatno je podignut i maksimalni obrtni moment, s 367 na 380 Nm. Mada nijedan model nije konkretno imenovan, verovatan kandidat za usvajanje ovog sklopa je Hyundai Tucson, budući da aktuelna hibridna verzija proizvodi niži maksimalni obrtni moment od dva navedena.

Hibridna ponuda Hyundai grupacije će biti u rasponu od kompaktnih do velikih vozila, uključujući i Genesisove modele. Kombinovana izlazna snaga će ići od sto i nešto do tri stotine i nešto konja.

Nova generacija Hyundaijeve hibridne tehnologije

Kao što je slučaj s novim Palisadeom, dvomotorna hibridna postavka ima dvostruku namenu: jedna je da vodi računa o startovanju, generisanju električne energije u bateriji i njenom korišćenju, dok se druga odnosi na pogon i regenerativno kočenje.

U povezanim vestima, Hyundai je potvrdio da će nastaviti da nudi mehanički pogonski sistem na sve točkove, s tim što će odabrani modeli koristiti e-AWD, koji koristi elektromotor na zadnjoj osovini.

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Hyundai



čitanja : 118



Komentari