home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD Sealion 7
 
Vodeći kineski proizvođač električnih vozila BYD preispituje svoje evropske operacije nakon strateških pogrešnih koraka, uključujući neuspeh u potpisivanju dovoljnog broja trgovaca i zapošljavanje rukovodilaca s poznavanjem lokalnog tržišta te u ponudi hibrida na tržištima otpornim na potpuno električna vozila, izjavilo je Reutersu šest sadašnjih i bivših rukovodilaca BYD-a.

BYD je brzo krenuo da bi se pozabavio ovim ranim posrtajima na ovom kritičnom izvoznom tržištu, uveliko proširujući svoju prodajnu mrežu i nudeći podsticajne pakete plata preuzetim rukovodiocima evropskih proizvođača automobila, posebno Stellantisa.

Kineski lider na polju električnih vozila je najavio u decembru da će plug-in hibridi biti ključni za njegovu evropsku strategiju. Ta odluka je usledila nakon što je posebni savetnik BYD-a za Evropu Alfredo Altavila - među ključnim rukovodiocima angažovanim u ponovnom pokretanju BYD-a u Evropi - savetovao osnivača i predsednika BYD-a Vanga Šuanfua da je čistu EV strategiju još uvek teško prodati u mnogim evropskim zemljama.

"Vrlo brzo je shvatio poruku i dao input inženjerima BYD-a da će svaki novi model morati da dolazi i u EV i hibridnoj" verziji za Evropu, rekao je Altavila za Reuters. „Potrebno je edukovati kupce u zelenoj tranziciji.“

BYD Atto 2

BYD je javno priznao probleme na nemačkom tržištu. Ovo je prvi detaljan prikaz problema koje su identifikovali unutar BYD-a i njegovih sistemskih nastojanja da ih reši.

U decembru je Altavila u Italiji najavio da će plug-in hibridi biti "u srži BYD strategije u Evropi" koja napreduje, dodajući da bi bilo "glupo" ići protiv preferencija potrošača nudeći samo EV.

BYD se prvi put obratio Altavili, bivšem direktoru Fiat-Chryslera, prošlog juna i najavio njegovo imenovanje u avgustu.

Altavilla je angažovao nekoliko menadžera zvezda u usponu iz Stellantisa, uključujući Mariju Graciju Davino da vodi Nemačku i nekolicinu drugih srednjoevropskih zemalja, Alesandra Grosa u Italiji i Alberta De Azu u Španiji. Kineski proizvođač automobila im je ponudio značajno povećanje plata i "priliku za rast", rekao je trenutni direktor BYD-a.

BYD Seal U

U još jednom znaku BYD-ove odlučnosti da brzo ojača svoje evropske operacije, kompanija je prošle godine postavila svoju drugu izvršnu direktorku, Stelu Li, na čelo regije.

Zamenila je bivšeg evropskog direktora Majkla Šua, koji je predviđao da će BYD osvojiti najmanje 5% evropskog tržišta električnih vozila pre nego što kasnije ove godine pokrene proizvodnju u svojoj prvoj evropskoj fabrici u Mađarskoj. Međutim, BYD je 2024. završio sa samo 2,8% udela i prodajom od ukupno 57.000 vozila, ispod očekivanja.

Hitnost BYD-a za rastom u Evropi delimično proizlazi iz njegove evidencije o rastu prodaje u Kini, koja se sedam puta povećala od 2020. na 4,2 miliona vozila u 2024. BYD je prošle godine nadmašio Teslu kao najveći prodavac električnih vozila u svetu i sada je šesti najveći svetski proizvođač automobila.

BYD se takođe suočava s kineskim rivalima koji žure u Evropu, uključujući Chery, Geely, Xpeng i nedavno Changan. Svi kineski proizvođači automobila su suočeni s pritiskom da rastu na stranim tržištima da bi povećali profit, koji je teško održati u Kini zbog dugotrajnog rata cena među brojnim markama električnih vozila.

Partneri BYD-a i stručnjaci iz industrije kažu da je BYD prepoznao probleme u Evropi i odlučno krenuo u njihovo rešavanje.

"Oni ovo shvataju vrlo ozbiljno, ali moraju shvatiti da je za izgradnju pozicije u Evropi potrebno vreme", rekao je Tim Albertsen, izvršni direktor Ayvensa, jedne od najvećih evropskih lizing kompanija i BYD partnera u regiji. "Baš kao što evropski ili američki proizvođači automobila dolaze u Kinu, ono što Kinezi rade dobro u Kini ne funkcioniše uvek u Evropi."

Postoje rani znakovi da ponovno pokretanje BYD-a u Evropi daje rezultate. Evropska prodaja BYD-a, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, više se nego utrostručila u prvom kvartalu 2025. na više od 37.000 vozila, u poređenju s oko 8.500 u prvom kvartalu 2024.

Izvor: Seebiz.eu / Reuters

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD



čitanja : 5609



Komentari