
Prvi kvartal (3,83 miliona prodatih jedinica) je završen s rezultatom sličnom prošlogodišnjem (3,84 miliona jedinica), a Velika Britanija je bila tržište s najboljim efektom rasta (+13%).
Italija i Španija su takođe zabeležile rast, dok su Nemačka (-3,9%) i Francuska (-15%) registrovale pad, piše Klix.ba.
Dacia Sandero je u martu izgubio titulu najprodavanijeg novog automobila u Evropi od rivala iz grupe Stellantis, Peugeota 208, ali je "Rumun" i dalje čvrsti lider ako se pogledaju rezultati prvog kvartala (ukupan broj registracija - 67.235 primeraka).

Foto: Klix.ba
Kineski automobili u usponu
Među deset najprodavanijih automobila u martu u Evropi, zanimljivo je da je Volkswagen Tiguan zabeležio rast registracija od čak 42 posto. Peugeot 2008 i Opel Corsa su se takođe dobro pokazali. U suštini, sve su to modeli kojih nije bilo na prošlogodišnjoj rang listi.
Ostali modeli koji su takođe zabeležili značajan rast su: Peugeot 3008 (+60%), Seat/Cupra Leon (+28%), Jeep Avenger (+56%), Škoda Kodiaq (+34%) i Suzuki Swift (+54%). Na kraju, treba napomenuti da se Ford Puma vratila među prvih deset.
Kineski automobili su u usponu, zahvaljujući širokoj ponudi hibrida i plug-in hibridnih modela. Među modelima koji su se istakli bio je i MG ZS, čiji uspeh je podstaknut lansiranjem nove generacije, koja više nije dostupna u električnoj verziji, već kao hibrid i odnedavno kao benzinac. Treba istaći da je MG u prvom kvartalu prodao više od 37.000 ZS-ova u Evropi čime je podigao prodaju za 43 posto u odnosu na prošlogodišnji rezultat. Istovremeno, kupci su registrovali više od 7.100 modela marke BYD, od čega više od 6.500 plug-in hibrida.
Električni automobili u porastu, VW lider nakon prvog kvartala
Podaci JATO Dynamics-a za 28 evropskih tržišta pokazuju ukupno 240.891 registraciju BEV automobila u martu, što je drugi najveći broj ikada za ovaj pogonski sklop, koji je bio rekordan u decembru 2022. godine, kada je registrovano 275.108 jedinica. Uprkos ukupnom rastu električnih vozila u Evropi, Tesla je zabeležio pad registracija od 30 posto. Ovo je bio jedan od najvećih padova među 30 najprodavanijih marki, a američku marku "nadmašili" su samo Jaguar (-82%), Lancia (-73%), Smart (-65%), Mitsubishi (-43%) i Maserati (-39%).
Međutim, Teslin pad u martu bio je manje izražen nego u januaru (-47%) i februaru (-44%), a Model Y (-49%) i Model 3 (-14%) i dalje su na vrhu deset najprodavanijih električnih vozila. Volkswagen ID.4 je došao na treće mesto, s rastom od 115%, ali i dalje 2.000 jedinica iza Modela 3.
Međutim, Volkswagen je novi lider u Q1 na rang listi električnih automobila zahvaljujući padu Tesle. Naime, nemačka marka je u prvom kvartalu prodala više od 65.000 automobila, dok je američka marka druga s nešto više od 53.000 isporuka. Treći je BMW s 46.550 registracija.
Rang po markama/grupacijama
Volkswagen grupa (360.070 registracija), Stellantis (214.834) i Renault grupa (137.437) i dalje dominiraju evropskim tržištem. Na četvrtom mestu je Hyundai-Kia sa 107.648 prodatih automobila i blagim padom od tri posto, a slede Toyota (-5%) i BMW (-1%), oba s nešto manje od 100.000 prodatih jedinica. Mercedes je pretrpeo značajniji pad od osam posto, zaustavivši se na 73.063 jedinice. Ford je, s druge strane, porastao za 12 posto, a reč je o ukupno 58.324 prodata vozila.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Peugeot