
Isporuke automobila Model 3 i Model Y proizvedenih u Kini, koji se prodaju u Kni i u izvoze u Evropu i druge regione, iznosile su 58.459 vozila u aprilu, što je pad od 25,8 odsto u odnosu na mart, pokazuju podaci Kineskog udruženja putničkih automobila (CPCA), prenosi Reuters.
Teslina prodaja u Evropi oštro je pala u aprilu, jer su se mnogi kupci okrenuli drugim markama, delimično zbog javne podrške izvršnog direktora Ilona Maska (Elon Musk) krajnje desničarskim političkim stavovima i kandidatima u Evropi.
U međuvremenu, kineski proizvođači vozila dodatno su povećali svoj tržišni udeo. Mask se suočava i sa protestima u SAD, što je takođe negativno uticalo na prodaju Tesle na domaćem tržištu.
Kako bi nadoknadila pad prodaje u ključnim tržištima kao što su Evropa i SAD, kompanija Tesla, koja je u prvom kvartalu imala najveću prodaju upravo u Kini, pojačava napore da se probije na nova tržišta poput Indije i Saudijske Arabije, gde i kineske marke električnih vozila planiraju širenje.
Glavni kineski rival Tesle, kompanija BYD, sa svojim modelima iz linija Ocean i Dynasty, koje obuhvataju električne i hibridne automobile, zabeležila je rast globalne prodaje putničkih vozila od 19,4 odsto u odnosu na april prošle godine, sa ukupno 372.615 prodatih vozila.
Na prošlomesečnom sajmu automobila u Šangaju predstavljeno je oko desetak novih električnih SUV modela, koji su cenovno pozicionirani da direktno konkurišu Modelu Y, Teslinom najprodavanijem vozilu, što dodatno pojačava pritisak na kompaniju kako u Kini, tako i globalno. Kako bi se odbranila na kineskom tržištu, Tesla planira da 2026. godine započne masovnu proizvodnju jeftinije verzije Modela Y u svojoj fabrici u Šangaju.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla