
Njihov udeo na ruskom tržištu su preuzeli Kinezi, ali nije iznenađenje da neke kompanije jedva čekaju povratak uobičajenom poslovanju, na ovom, realno velikom i važnom tržištu.
Izveštaji iz Koreje tvrde da Hyundai Motor Group razmišlja o povratku na rusko tržište. U decembru 2023. je zvanično izašao s tog tržišta, prodavši svoju fabriku u Sankt Peterburgu za nominalni iznos od 140.000 wona, odnosno manje od 100 evra. Važno je napomenuti da je ugovor o prodaji uključivao opciju otkupa, koja Hyundaiju omogućava da vrati fabriku u roku od dve godine od prodaje, podseća Jutarnji.hr.
U poslednjih nekoliko meseci, Hyundai i Kia su registrovali više od 20 zaštitnih znakova za vozila, delove i dodatnu opremu u Rusiji, a sve je odobrila Ruska savezna služba za intelektualno vlasništvo.
Nije ni čudo da Hyundai Grupa želi da se vrati u Rusiju. U 2021. godini, marke Hyundai i Kia su prodale 354.000 vozila širom ove države. Na svom vrhuncu imali su ogroman udeo od 23,3 posto ukupnog tržišta novih automobila.
Hyundaijev interes za povratak dolazi u trenutku kada se mirovni pregovori između Rusije i Ukrajine nastavljaju u nadi da će se rat okončati. Osim toga, Rusija je od oktobra prošle godine povećala carine na uvozna vozila, što negativno utiče na prodaju auta kineskih marki. U prvoj polovini 2024. automobili iz Kine su činili više od 80 posto ukupnog uvoza automobila, ali ta brojka se prepolovila u prva dva meseca 2025. godine.
Rusija se verovatno nada da će više carine podstaknuti kineske firme da pokrenu proizvodnju unutar Rusije, ali za sada se čini da one oklevaju. Prema The Korea Heraldu, kineske firme su pokazale malo interesa za izgradnju pogona u zemlji, ostavljajući prostor za Hyundai, koji već ima fabriku, iako je tehnički više ne poseduje.
„Dok se Tramp i Putin dogovaraju o prekidu vatre, Hyundai Motor se sprema za povratak na rusko tržište“, rekao je profesor Univerziteta Daelim Kim Pil-Su korejskom magazinu. „S obzirom na rizike u vezi s Hyundaijevim američkim izvozom, kompanija mora pronaći načine za diverzifikaciju svojih poslovnih regija.
Hyundai već ima iskustva na ruskom tržištu, a ruski kupci preferiraju Hyundai i Kia automobile. Otkup fabrike bi mogao da ih košta, ali nastaviće s opcijom otkupa da bi oživeli svoje rusko poslovanje.“
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai