
Ni podaci za dosadašnji deo godine nisu ohrabrujući, jer je u prva četiri meseca ove godine prodato ukupno 41.680 vozila, što predstavlja pad od 46,1 odsto, prenosi agencija Mina.
Za Teslu, koja je godinama predvodila sektor električne mobilnosti i agresivno osvajala evropsko tržište, ovo je snažan udarac. Međutim, čini se da pionir električne mobilnosti sve više zaostaje za konkurencijom.
Prema analizi konsultantske kuće Jato Dynamics, Tesla je u aprilu prvi put u Evropi pala ispod deset konkurenata, među kojima su VW, BMW, Renault i posebno kineski BYD.
Prema podacima Jato Dynamicsa, koji pokrivaju 28 zemalja, a ne samo članice EU, BYD je u aprilu prodao 7.230 vozilo, šta je tek neznatno, ali ipak više od Teslinih 7.160.
Analitičar Jato Dynamicsa Felipe Munoz to je nazvao „prekretnicom“ za evropsko tržište automobila, posebno s obzirom na to da je Tesla godinama dominirala, dok je BYD u trku ušao tek nedavno.
BYD se strateški usmerio na tržišta poput Velike Britanije, Španije i Italije. U Nemačkoj su kineski proizvođači još prisutni u manjoj meri, no taj udeo stalno raste.
BYD svoju prisutnost na nemačkom tržištu širi najprije kroz prodaju rent-a-car firmamaa i tzv. samoregistracije, dok udeo među privatnim kupcima zasad ostaje vrlo nizak, ispod 12 odsto. Kod nemačkih proizvođača situacija je drukčija: iako se najveći deo prodaje i dalje odnosi na poslovne kupce, Mercedes na primer ostvaruje udeo privatnih kupaca od gotovo 37 odsto, dok marka VW ima udeo od oko 26 odsto.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Tesla