home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tavares
 
Dugogodišnji izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares je napustio kompaniju krajem prošle godine, zbog kontroverznih mera smanjenja troškova koje su uznemirile mnoge moćne ličnosti, uključujući sindikat United Auto Workers (UAW).

Sada Stellantis ima novog prvog čoveka Antonija Filozu, kao Tavaresovog naslednika. Uprkos okolnostima, Tavares je javno nazvao Filozu „logičnim“ izborom za tu ulogu.

Kako podseća Carscoops, Tavaresov odlazak nije prošao baš glatko. U mesecima koji su prethodili njegovom odlasku, suočio se sa sve većim kritikama ne samo od strane radničkih grupa i mreža dilera, već i od samog rukovodstva Stellantisa i iz političkih krugova. Tenzija je rasla na svim frontovima, a neki posmatrači su primetili da se njegovo vreme na čelu bliži kraju mnogo pre bilo kakve formalne objave. Sindikat UAW) je čak insistirao na njegovoj smeni.

Međutim, tokom nedavnog intervjua za Bloomberg u blizini Lisabona, Tavares je naglasio da nije otpušten, već je odlučio da napusti kompaniju nakon razgovora sa predsednikom Džonom Elkanom. „Nemam ništa protiv bilo koga“, rekao je. „Čak i protiv onih koji su mi otežali život kada sam bio izvršni direktor Stellantisa. U jednom trenutku dolazi do raskrsnice i neko odlučuje da je vreme da se rastanemo. To je u redu.“

Gledajući unazad, Tavares priznaje da je mogao drugačije da uradi stvari dok je vodio kompaniju. Na primer, nije uspeo da ubedi dilere u SAD da podrže neke od njegovih odluka. „Dileri u SAD nisu želeli da podrže ono što smo pokušavali da uradimo, što je moja odgovornost“, rekao je. „Mnogo toga je moglo biti urađeno drugačije, ali to nije važno. Kompanija je profitabilna.“

Ispostavilo se da je Tavares verovatno otišao u prilično dobro vreme. Uspeo je da izbegne glavobolje zbog carinskog režima američkog predsednika Trampa, nešto što Filoza sada ima na svom dnevnom redu. „Nadam se da će ga odbor podržati kako treba“, rekao je Tavares nakon Filozinog imenovanja.

Tavares je više puta upozoravao i na rastuće prisustvo kineskih proizvođača automobila. Prošlog septembra je čak predložio da Stellantis pokuša da „i sam bude Kinez“. On je i dalje skeptičan da evropski brendovi mogu da ponude električna vozila po cenama koje pariraju kineskoj konkurenciji. Umesto toga, veruje da bi trebalo da se više fokusiraju na premium segmente gde i dalje imaju prednost.

Što se tiče onoga što Tavares radi ovih dana, nakon što je zaradio 40 miliona dolara plate i otpremnine od Stellantisa, uživa u životu u svojoj rodnoj Portugaliji. Rekao je za Bloomberg da i dalje hrani svoju naviku bavljenja motosportom tako što otprilike jednom mesečno izlazi na trkačku stazu. Ulaže u svoju farmu i nekoliko hotela. Pored toga, on razmišlja o udelu u maloj avio-kompaniji i istražuje druge poslovne poduhvate u oblasti veštačke inteligencije, pa čak i mode. „Ranije bih radio dvanaest stvari dnevno“, rekao je. „Sada radim pet. Ali ih radim na dublji način. I uživam u tome više nego ranije.“ 

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 201



Komentari