home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi RS Q8
 
Uskoro će se navršiti tri godine otkako se Audi obavezao da će lansirati svoje poslednje benzinske automobile 2025. godine i preći na prodaju samo električnih vozila počev od 2026. godine.

U to vreme, Audi se takođe obavezao da će okončati proizvodnju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2033. godine. Iako je ostavio otvorena vrata za nastavak proizvodnje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Kini nakon tog datuma, u zavisnosti od potražnje, očekivalo se da će Audi postati isključivo električni brend u svim ostalim regionima. To međutim više nije slučaj, navodi Motor1.

Izvršni direktor Gernot Dolner je za Autocar rekao da će Audi verovatno nastaviti da proizvodi automobile sa SUS motorima do oko 2035. godine, a moguće i duže. Objasnio je da će snažno uvođenje proizvoda do 2026. godine dati brendu fleksibilnost da nastavi sa prodajom vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem najmanje „još sedam, osam, možda i 10 godina“.

Nije isključio produženje proizvodnje i nakon sredine sledeće decenije, iako je naglasio da će to zavisiti od potražnje kupaca: „Onda ćemo videti kako će se naša tržišta razvijati. Već smo odlučili da produžimo proizvodnju nakon objavljenih krajnjih datuma.“

Prethodna najava je data za vreme tadašnjeg izvršnog direktora Markusa Dusmana. Gernot Dolner je preuzeo dužnost u septembru 2023. godine. Dok je Audi bio primoran da obustavi proizvodnju Q8 E-Tron i zatvori fabriku u Briselu zbog loše prodaje, njegova druga električna vozila dobijaju na zamahu. U prvom kvartalu godine, Audi je isporučio 30,1% više potpuno električnih vozila u poređenju sa istim periodom 2024. godine.

Ali motori sa unutrašnjim sagorevanjem neće uskoro nestati. Novi modeli poput A5, A6 i Q3, verovatno će ostati na tržištu i do 2030-ih. Većina novih modela će takođe dobiti i popularne derivate sa oznakama S i RS.

Još uvek nije jasno šta će Audi učiniti ako Evropska unija zadrži svoj plan da zabrani prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem počev od 2035. godine. Kompanija može u potpunosti da ukine modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ili nastavi da ih proizvodi za tržišta koja nisu podložna drakonskim propisima EU.

Svi evropski proizvođači automobila moraće da se suoče sa ovim izazovom i verovatno neće čekati do sredine 2030-ih da donesu odluku. Strateški izbori poput ovog zahtevaju duge rokove zbog svojih dalekosežnih implikacija.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs 



čitanja : 123



Komentari