home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volvo XC70
 
Volvo Cars će početi da razvija različite tehnologije za svoje proizvode namenjene kineskim i zapadnim kupcima jer globalna trgovina poslednjih godina postaje sve fragmentisanija, rekao je izvršni direktor kompanije Håkan Samuelsson.

"Naš cilj je imati dve verzije softvera i silicijumskih komponenti, kompjutera u automobilu. Moramo imati zapadnu verziju i kinesku verziju. To je nešto s čime jednostavno moramo živeti i na šta se moramo prilagoditi", rekao je Samuelsson za Euronews na simpozijumu EVS38 u Geteborgu.

Volvo je od 2010. godine u većinskom vlasništvu kineskog Geely Holding Groupa. Volvo Cars treba razlikovati od Volvo AB-a, švedskog deoničarskog društva koje se bavi proizvodnjom kamiona, autobusa i drugih komercijalnih vozila.

Kako navodi Index.hr, bez prilagođavanja proizvoda različitim tržištima, kinesko istraživačko-razvojno odeljenje kompnaije bi moglo zakomplikovati izvoz u SAD, s obzirom na to da Vašington nastoji da se udalji od kineske tehnologije.

U januaru je američka administracija uvela propise kojima se zabranjuju pametni automobili iz Kine i Rusije zbog zabrinutosti povezanih s mogućim curenjem podataka iz SAD-a. Neki su se bojali da bi ti automobili mogli biti korišćeni za ometanje američke elektroenergetske mreže ili druge ključne infrastrukture.

"Ne vidimo nikakav rizik da ćemo koristiti kinesku tehnologiju u SAD-u. To se neće dogoditi", rekao je Samuelsson.

U finansijskom izveštaju za prvo tromesečje ove godine, Volvo Cars izveštava o padu dobiti, što je delimično pripisao "trenutnim turbulencijama u široj svetskoj ekonomiji". U izveštaju je Volvo Cars najavio akcijski plan za poboljšanje profitabilnosti, s fokusom na tržišta SAD-a i Kine kao prioritetima.

Samuelsson je za Euronews rekao da želi da promeni pristup kompanije kineskom tržištu, prilagođavajući ga lokalnim zahtevima: "Moramo više da slušamo lokalne ljude u regiji i da se prilagodimo lokalnim navikama i ukusima, a možda takođe da imamo neke posebne automobile za kinesko tržište".

Samuelsson je ukazao na novi model XC70 (na slici), plug-in hibrid s produženim dometom koji je nedavno predstavljen kineskim kupcima, a koji ima za cilj da uzme tržišni udeo konkurentima poput kineskog brenda BYD.

Maloprodaja Volvo Carsa je pala za 12% na godišnjem nivou u Kini u prvom tromesečju, pri čemu su električna vozila i plug-in hibridi činili 10% tog ukupnog broja. U SAD-u je prodaja Volvo Carsa porasla za 8%, pri čemu su električna vozila i plug-in hibridi činili 28% tog ukupnog broja. Rast prodaje bi potencijalno mogao da bude povezan s gomilanjem zaliha pre uvođenja carina.

Iako nagoveštava da se više fokusira na američke i kineske kupce, Volvo Cars i dalje uveliko zavisi o evropskom tržištu. Ova regija je činila gotovo polovinu ukupne prodaje u 2024. godini, kao i isti udeo prodaje u prvom tromesečju 2025. godine.

Kada je reč o proizvodnji tih vozila, neka se izrađuju na belgijskim i švedskim lokacijama, dok se druga proizvode u Kini i šalju u Evropu. To znači da je za određena vozila Volvo izložen carinama EU-a, uvedenim prošle godine kao odgovor na navodno nepoštene subvencije iz Pekinga.

"Carine neće pomoći evropskoj industriji da dugoročno postane konkurentnija. Trebalo bi da imamo stav slobodne trgovine i slobodne konkurencije, ali realno to se neće dogoditi. Mislim da ulazimo u svet koji je više regionalan", rekao je Samuelsson.

Nedavni akcijski plan koji je objavila Evropska komisija je sugerisao da bi kineski proizvođači automobila koji posluju u EU mogli da budu obavezeni na zajednička ulaganja s evropskim kompanijama ili da licenciraju delove svoje tehnologije.

Na pitanje kako bi Volvo Cars mogao da bude pogođen s obzirom na svoje veze s Geelyjem, Samuelsson je sugerisao da kompanija neće biti pogođena, naglasivši da se značajan deo razvoja i dalje odvija u Evropi.

"Ne vidim nikakvih problema s kineskom tehnologijom u našim automobilima u tom pogledu. Softverski proizvodi u automobilu su u velikoj meri prilagođeni i razvijeni od strane Volvoa", rekao je izvršni direktor Volvoa.

Izvor: Index.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volvo



čitanja : 140



Komentari