
"Naš cilj je imati dve verzije softvera i silicijumskih komponenti, kompjutera u automobilu. Moramo imati zapadnu verziju i kinesku verziju. To je nešto s čime jednostavno moramo živeti i na šta se moramo prilagoditi", rekao je Samuelsson za Euronews na simpozijumu EVS38 u Geteborgu.
Volvo je od 2010. godine u većinskom vlasništvu kineskog Geely Holding Groupa. Volvo Cars treba razlikovati od Volvo AB-a, švedskog deoničarskog društva koje se bavi proizvodnjom kamiona, autobusa i drugih komercijalnih vozila.
Kako navodi Index.hr, bez prilagođavanja proizvoda različitim tržištima, kinesko istraživačko-razvojno odeljenje kompnaije bi moglo zakomplikovati izvoz u SAD, s obzirom na to da Vašington nastoji da se udalji od kineske tehnologije.
U januaru je američka administracija uvela propise kojima se zabranjuju pametni automobili iz Kine i Rusije zbog zabrinutosti povezanih s mogućim curenjem podataka iz SAD-a. Neki su se bojali da bi ti automobili mogli biti korišćeni za ometanje američke elektroenergetske mreže ili druge ključne infrastrukture.
"Ne vidimo nikakav rizik da ćemo koristiti kinesku tehnologiju u SAD-u. To se neće dogoditi", rekao je Samuelsson.
U finansijskom izveštaju za prvo tromesečje ove godine, Volvo Cars izveštava o padu dobiti, što je delimično pripisao "trenutnim turbulencijama u široj svetskoj ekonomiji". U izveštaju je Volvo Cars najavio akcijski plan za poboljšanje profitabilnosti, s fokusom na tržišta SAD-a i Kine kao prioritetima.
Samuelsson je za Euronews rekao da želi da promeni pristup kompanije kineskom tržištu, prilagođavajući ga lokalnim zahtevima: "Moramo više da slušamo lokalne ljude u regiji i da se prilagodimo lokalnim navikama i ukusima, a možda takođe da imamo neke posebne automobile za kinesko tržište".
Samuelsson je ukazao na novi model XC70 (na slici), plug-in hibrid s produženim dometom koji je nedavno predstavljen kineskim kupcima, a koji ima za cilj da uzme tržišni udeo konkurentima poput kineskog brenda BYD.
Maloprodaja Volvo Carsa je pala za 12% na godišnjem nivou u Kini u prvom tromesečju, pri čemu su električna vozila i plug-in hibridi činili 10% tog ukupnog broja. U SAD-u je prodaja Volvo Carsa porasla za 8%, pri čemu su električna vozila i plug-in hibridi činili 28% tog ukupnog broja. Rast prodaje bi potencijalno mogao da bude povezan s gomilanjem zaliha pre uvođenja carina.
Iako nagoveštava da se više fokusira na američke i kineske kupce, Volvo Cars i dalje uveliko zavisi o evropskom tržištu. Ova regija je činila gotovo polovinu ukupne prodaje u 2024. godini, kao i isti udeo prodaje u prvom tromesečju 2025. godine.
Kada je reč o proizvodnji tih vozila, neka se izrađuju na belgijskim i švedskim lokacijama, dok se druga proizvode u Kini i šalju u Evropu. To znači da je za određena vozila Volvo izložen carinama EU-a, uvedenim prošle godine kao odgovor na navodno nepoštene subvencije iz Pekinga.
"Carine neće pomoći evropskoj industriji da dugoročno postane konkurentnija. Trebalo bi da imamo stav slobodne trgovine i slobodne konkurencije, ali realno to se neće dogoditi. Mislim da ulazimo u svet koji je više regionalan", rekao je Samuelsson.
Nedavni akcijski plan koji je objavila Evropska komisija je sugerisao da bi kineski proizvođači automobila koji posluju u EU mogli da budu obavezeni na zajednička ulaganja s evropskim kompanijama ili da licenciraju delove svoje tehnologije.
Na pitanje kako bi Volvo Cars mogao da bude pogođen s obzirom na svoje veze s Geelyjem, Samuelsson je sugerisao da kompanija neće biti pogođena, naglasivši da se značajan deo razvoja i dalje odvija u Evropi.
"Ne vidim nikakvih problema s kineskom tehnologijom u našim automobilima u tom pogledu. Softverski proizvodi u automobilu su u velikoj meri prilagođeni i razvijeni od strane Volvoa", rekao je izvršni direktor Volvoa.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volvo