
Prema studiji Evropskog udruženja za saobraćaj i okolinu (T&E), prosečna visina prednjih delova automobila u Velikoj Britaniji i EU se povećavala za pola centimetra godišnje od 2010. godine. Prošle godine ta vrednost je dostigla 83,4 cm, izveštava T&E. To je posledica kontinuiranog rasta SUV-ova i terenskih vozila. Sve je više modela, a i sve je više velikih SUV-ova.
Kako prenosi Revija HAK, gotovo polovina svih novih registrovanih automobila ima visinu napred veću od 85 cm. Prema udruženju, 1,5 posto novih vozila je visoko čak i više od jednog metra. Zato se poziva na zakonsku gornju granicu:
– Preporučujemo maksimalnu visinu od 85 cm od 2035. – zavisno o daljnjim studijama – pišu autori.
Viši poklopci motora povećavaju rizik od ozbiljnih povreda u slučaju nesreće, posebno za pešake. To povećava verovatnoću da će žrtve biti odbačene napred i pregažene. S druge strane, niža vozila će u slučaju nesreće udariti pešake ispod težišta. To povećava verovatnoću da će pasti na automobil i na kraju se prevrnuti u stranu.
Izvor: Revijahak.hr / T&E
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW