
Kineski automobili su većinom poznati po niskim cenama, atraktivnoj opremi i ambiciji da osvoje svet električnih vozila. Ali jedna limuzina iz Kine je upravo srušila sve stereotipe. U Ujedinjenim Arapskim Emiratima je prodat polovni primerak modela Hongqi Guoli Lanting Yayun, za neverovatnih 1,33 miliona evra.

I ne, ne radi se o hiperautomobilu ili superautomobilu, već o kineskoj limuzini koja svojim izgledom više podseća na državni automobil iz doba Mao Cedunga nego na nešto što biste očekivali u Dubaiju.

Hongqi (što na kineskom znači “Crvena zastava”) već godinama proizvodi luksuzna vozila za kinesku političku elitu, a model Guoli Lanting Yayun, nekada poznat kao L5, jeste najnoviji izdanak te linije. Dugačak je čak šest metara, a dizajniran je kao posveta limuzinama komunističkog režima iz 1960-ih, s retro linijama, minimalističkim hromom i teleskopskom zastavicom koja se pomera i orijentiše prema zvezdi Severnjači.

Ovo zvuči teatralno jer to zaista i jeste, kao i celi auto. Ali iza te teatralnosti krije se nešto što u svetu automobila još nismo videli, sinteza kineske umetnosti i ultraluksuza, piše Jutarnji.hr.

Kabina ovog Hongqija je pravo remek-delo kulture, umetnosti i strpljenja majstora. Detalji su izrađeni tehnikom lakiranja bez podloge iz Fuzhoua, koja uključuje 28 slojeva prirodnog laka, svaki nanet ručno, preko osnove ukrašene sedefom. Na površinama su prikazani isečci iz “Lantingji Xu”, poznate kineske kaligrafske poeme stare više od 1500 godina. Ne samo da su ti motivi urezani u enterijer, oni mogu i da se projektuju na ploču s instrumentima, a prizori iz poeme su izvezeni i na naslonima sedišta, što je zahtevalo 600 sati ručnog rada dva majstora.
Centralni naslon za ruku prekriva pretinac sa zlatnom podlogom na kojoj su prikazani motivi iz kineskih umetničkih klasika. Sve to stvara utisak da ne sedite u automobilu, već u pokretnoj palati.
Iako sve odiše tradicijom, Hongqi se nije odrekao tehnologije. Vozilo pokreće V8 motor snage 389 KS, što možda ne zvuči spektakularno u svetu Rolls-Roycea ili Bentleya, ali ovde snaga nije primarna. Cilj je utisak, a on je ostvaren u punoj meri. Limuzina se kotrlja na talasu simbola, statusa i autentičnosti koji su retki u doba generičkog luksuza kakvu nudi konkurencija.
Zanimljivo, vozilo ima nula pređenih kilometara, ali tehnički je “polovno” jer je već bilo registrovano, ali samo da bi se olakšao izvoz iz Kine. Kupac je Stanislav Semenov, poslovni čovek iz Emirata, koji je navodno platio oko 11 miliona juana, odnosno pomenutih 1,33 miliona evra.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto: Hongqi