home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW fabrika

Za to je najviše kriva Nemačka

Čini se da je višegodišnji pad emisija CO2 iz novih automobila u Evropi zaustavljen. Automobili su prošle godine u proseku emitovali više nego godinu ranije.

Prošle godine su novi putnički automobili u proseku ispuštali 106,8 grama CO2 po kilometru. Godinu dana ranije prosečna emisija je iznosila 106,4 grama po kilometru, prema podacima Evropske agencije za okolinu (EEA). Iako je to i dalje ispod cilja EU-a od 115,1 grama za 2024., značajno je iznad cilja od 93,6 grama za 2025. godinu, piše Revija HAK.

Između 2019. i 2023. emisije iz novih automobila u Evropskoj uniji, Norveškoj i Islandu su pale za 28 posto. Prema EEA-i, to je uglavnom posledica rasta voznog parka električnih vozila u EU, koji je narastao na tržišni udeo od gotovo 24 posto. Za to smanjenje su uglavnom odgovorne severne zemlje EU-a. Švedska, Danska i Finska su prepolovile emisije CO2. U nekoliko istočnoevropskih i južnoevropskih zemalja tranzicija je bila puno sporija jer se tamo još uvek kupuje značajno više automobila s klasičnim SUS motorima.

Nemačka je, međutim, najveći ‘krivac’ kada je u pitanju nedavni rast. Nemačka je odgovorna za oko četvrtinu ukupne prodaje novih automobila unutar EU. U 2023. prosečne emisije CO2 su porasle za 3,6 posto, sa 113 na 117,1 gram po kilometru. Važan, ako ne i glavni uzrok, jeste ukidanje subvencija za električna vozila krajem te godine.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 110



Komentari