
Za to je najviše kriva Nemačka
Čini se da je višegodišnji pad emisija CO2 iz novih automobila u Evropi zaustavljen. Automobili su prošle godine u proseku emitovali više nego godinu ranije.
Prošle godine su novi putnički automobili u proseku ispuštali 106,8 grama CO2 po kilometru. Godinu dana ranije prosečna emisija je iznosila 106,4 grama po kilometru, prema podacima Evropske agencije za okolinu (EEA). Iako je to i dalje ispod cilja EU-a od 115,1 grama za 2024., značajno je iznad cilja od 93,6 grama za 2025. godinu, piše Revija HAK.
Između 2019. i 2023. emisije iz novih automobila u Evropskoj uniji, Norveškoj i Islandu su pale za 28 posto. Prema EEA-i, to je uglavnom posledica rasta voznog parka električnih vozila u EU, koji je narastao na tržišni udeo od gotovo 24 posto. Za to smanjenje su uglavnom odgovorne severne zemlje EU-a. Švedska, Danska i Finska su prepolovile emisije CO2. U nekoliko istočnoevropskih i južnoevropskih zemalja tranzicija je bila puno sporija jer se tamo još uvek kupuje značajno više automobila s klasičnim SUS motorima.
Nemačka je, međutim, najveći ‘krivac’ kada je u pitanju nedavni rast. Nemačka je odgovorna za oko četvrtinu ukupne prodaje novih automobila unutar EU. U 2023. prosečne emisije CO2 su porasle za 3,6 posto, sa 113 na 117,1 gram po kilometru. Važan, ako ne i glavni uzrok, jeste ukidanje subvencija za električna vozila krajem te godine.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW