
Kineski električni automobili se sve češće se pojavljuju na putevima Evrope, a i u drugim delovima sveta, pa tako i u Latinskoj Americi. U toj regiji posebno mesto zauzima BYD Dolphin. Kompaktni električni hečbek je u Brazilu doživeo pravu proveru izdržljivosti. Jedan od prvih primeraka ovog modela je koristila firma koja pruža usluge deljenja vožnje, a prešao je više od 220.000 kilometara za manje od dve godine. Rezultati su iznenađujuće dobri.
Brazilska verzija BYD Dolphina je opremljena elektromotorom snage 95 KS i baterijom kapaciteta 45 kWh. Zvanični domet prema zastarelom i nerealnom NEDC ciklusu iznosi 405 km, što bi po WLTP-u bilo od 300 do 320 kilometara. Iako takva brojka u stvarnim uslovima često znači manje od 300 kilometara što znači da je auto do sada punjen možda i više od 1000 puta, sadašnji vlasnik ovog konkretnog primerka tvrdi da vozilo i dalje prikazuje pun domet na ekranu.
Vozilo je u vlasništvu čoveka poznatog kao Gilson, koji na svom YouTube kanalu dokumentuje iskustva s kineskim električnim vozilima visoke kilometraže. Jedan od njegovih vozača, gospodin Elio, sada koristi Dolphin kao glavno prevozno sredstvo u taksi službi. U intervjuu naglašava da tokom celog perioda nije imao ozbiljnih problema, a čak ni potrošni delovi poput kočnica još nisu zamenjeni, navodi Jutarnji.hr.
Iako se kineski automobili neretko susreću s predrasudama vezanima uz dugovečnost i kvalitet, ovaj slučaj nudi drugačiju perspektivu. Gilson napominje da vozilo redovno servisira i da se drži preporuka proizvođača. Na 200.000 kilometara izmenjeni su rashladna tečnost, kao i kočiona tečnost. Osim toga, vozilo nije imalo većih zastoja ili kvarova, što je izuzetno pohvalno za automobil iz ovog cenovnog razreda (auto u Brazilu preračunato košta oko 24.000 evra).
Ako postoji deo gde je moguće primetiti tragove korišćenja, onda je to unutrašnjost. Nakon stotina hiljada kilometara i bezbroj putnika, veštačka koža na sedištima je počela da pokazuje znakove umora. Ipak, čak i uz vidljivo nakupljanje masnoća i prljavštine, opšti utisak ostaje uredan i funkcionalan. Sve komande rade, ekran nisu izbledeli, a oprema i dalje funkcioniše bez zamerki.
Gilson procenjuje da će njegov BYD Dolphin bez problema izdržati preko 300.000 kilometara, pod uslovom redovnog održavanja. To je brojka koja se donedavno smatrala nedostižnom za vozila kineske proizvodnje, ali BYD ovde pokazuje drugačiju priču.
BYD-ova filozofija niske cene i solidnog kvaliteta se ovde potvrđuje kroz konkretno iskustvo. Mnogi i dalje postavljaju pitanje "da li kod Kineza dobijate ono što plaćate", ali u slučaju Dolphina odgovor za sada izgleda potvrdno.
Gilson je testirao i BYD Dolphin Surf, u poznat u Brazilu pod imenom Dolphin Mini, a u Kini kao Seagull. Njegov primerak je prešao oko 100.000 kilometara, takođe bez ozbiljnijih kvarova. Jedina intervencija, osim redovne zamene filtera kabine, odnosila se na podnu oplatu koju su oštetili loši brazilski putevi.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD