
Kako navodi Motor1, glavni šef Ola Kalenijus je priznao da je proizvođač automobila sa sedištem u Štutgartu morao da napravi „korekciju kursa“ i zadrži motore sa unutrašnjim sagorevanjem duže nego što je prvobitno planirano. Podsećanja radi, kompanija je pre nekoliko godina objavila da cilja da potpuno pređe na električne automobile „gde tržišni uslovi to dozvoljavaju“ već 2030. godine.
Predsednik i izvršni direktor Mercedesa je nemačkom časopisu Auto Motor und Sport rekao da će „elektrifikovani visokotehnološki motori sa unutrašnjim sagorevanjem raditi duže nego što smo prvobitno očekivali“. Iako nije dao tačan vremenski okvir, nazvao je dualnu strategiju benzinskog i električnog pogona optimalnim rešenjem s obzirom na sporije nego što se očekivalo usvajanje električnih vozila: „U trenutnoj situaciji, mislim da je najracionalniji pristup da uspostavljeni proizvođač radi i jedno i drugo i da ne zanemaruje nijednu tehnologiju.“
Povlačenje proizvođača automobila od svojih ranije ambicioznih ciljeva za električna vozila je podstaklo pogrešno shvatanje o opštem padu na tržištu električnih automobila. Iako je istina da se neke kompanije bore, uključujući Mercedes, koji je prijavio pad od 23% u 2024. godini, ceo segment raste. Međunarodna agencija za energiju izveštava da je prodaja električnih vozila skočila za više od 25% prošle godine, dostigavši 17 miliona vozila.
Pored toga, godišnji pregled električnih vozila agencije BloombergNEF predviđa da će prodaja plag-in hibrida i električnih vozila porasti za 25% ove godine u poređenju sa 2024. godinom, na skoro 22 miliona jedinica. Procenjuje se da će Kina činiti lavovski deo, sa skoro dve trećine prodaje PHEV i električnih vozila, prema istoj studiji.
Kina ostaje najveće tržište za Mercedes, uprkos padu prodaje od 7% prošle godine na 683.600 vozila sa SUS motorima i električnih vozila.
Kalenijus tvrdi da kineski kupci „ne koriste svoje automobile samo da bi stigli od tačke A do tačke B. Za mnoge je to i druga dnevna soba“.
Nemački luksuzni trio će nastaviti da nudi mešavinu automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih automobila čak i u 2030-im, privlačeći oba tabora. Ostaje nejasno šta će se desiti u zemljama koje poštuju propise Evropske unije, koji će od sredine sledeće decenije zabraniti proizvođačima automobila da prodaju nova vozila koja emituju štetne zagađivače. Neke automobilske kompanije se verovatno nadaju odlaganju zabrane, ali EU ne pokazuje znake povlačenja, zaključuje Motor1.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs